کد خبر: ۲۸۰۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۸ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 2021May 14
تناقضی که در نرخ ارز به وجود آمده سبب دوگانگی ارائه اطلاعات از جانب بانک‌ها شده تا زمانی که بانک مرکزی یک نرخ واحدی را در رابطه با ارز در نظر نگیرد
شفاآنلاین>سلامت>کارشناس بازار سرمایه گفت: تناقضی که در نرخ ارز به وجود آمده سبب دو گانگی ارائه اطلاعات از جانب بانک‌ها شده تازمانی که بانک مرکزی یک نرخ واحدی را در رابطه با ارز در نظر نگیرد نمی‌توان انتظار چندانی داشت که بانک‌ها اطلاعات درستی در اختیار اشخاص بگذارند.
به گزارش شفاآنلاین:فردین آقا بزرگی کارشناس بازار سرمایه درمورد انتشار صورت حساب نرخ تسعیر ارز بانک ملت، اظهار کرد: حدود دو هفته گذشته مصوبه‌ای از جانب بانک مرکزی به تصویب رسید مبنی بر آنکه بانک‌ها می‌توانند با نرخ ۱۹ هزار تومان به تسعیر دارایی هایشان بپردازند، اما از آنجایی که نرخ ارز اکنون در مسیر اصلاحات قرار گرفته همین مسئله مشکلات زیادی را به دنبال خود آورد.

او افزود: ریشه دوگانگی‌ها در ارائه اطلاعات  به بانک مرکزی باز می‌گردد و ارتباطی به بانک‌ها ندارد، به سبب آنکه بانک مرکزی می‌خواهد با دستوری کردن نرخ ارز  به صورت یک سویه دارایی‌های شخصی بانک‌ها را بر اساس یک مصوبه تحت عنوان ارائه نرخ تسعیر ارز تعیین و مدیریت کند.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: متاسفانه اکنون سیستم اقتصادی ما دچار یک تناقض ارزی است که همین مسئله سبب ایجاد رانت‌های کلان شده به گونه‌ای که گاهی شاهدیم سیستم عرضه و تقاضا نیز در تعیین نرخ بعضی از اقلام اساسی نیز  بر هم ریخته می‌شود.

آقا بزرگی تصریح کرد: تناقضی که در نرخ ارز به وجود آمده سبب دوگانگی ارائه اطلاعات از جانب بانک‌ها شده تا زمانی که بانک مرکزی یک نرخ واحدی را در رابطه با ارز در نظر نگیرد نمی‌توان انتظار چندانی داشت که بانک‌ها اطلاعات درستی را به منظور نرخ تسعیر ارز در اختیار سهامداران یا اشخاص قرار دهند.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان گفت: بانک مرکزی سبب شده تا بانک‌ها دچار تناقض اطلاعاتی شوند، انتظار می‌رود مسئولان اقتصادی مربوط  هر چه سریع‌تر نسبت به این مسئله ورود کنند.
برچسب ها: دردسر ، دارایی ، بانک
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: