کد خبر: ۲۸۰۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۶ - ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 2021May 12
حذف دفترچه‌های کاغذی درمان در همین راستا است و در خصوص دارو نیز باید شاهد همین رویه باشیم.
شفاآنلاین>سلامت>رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی، بر اهمیت ضابطه مند شدن داروخانه های الکترونیکی در جهت تسهیل دسترسی مردم به دارو تاکید کرد.
به گزارش شفاآنلاین:محمود نجفی عرب، در خصوص مخالفت‌ها برای فروش دارو به صورت آنلاین، گفت: تجربه ثابت کرده که اساساً نهادهای تصمیم گیرنده با هر مسئله و تکنولوژی جدیدی در ابتدا مقاومت می‌کنند اما در ادامه ناچاریم خود را برای تسهیل دسترسی مردم به دارو و همچنین تکنولوژی روز دنیا همگام کنم.

وی ضمن موافقت با فروش دارو به صورت آنلاین، افزود: در صورتی که این مسئله به دست متخصصان امر سپرده شود و ضابطه مند باشد اقدامی مؤثر در راستای بهبود دسترسی مردم به دارو است.

نجفی عرب با بیان اینکه علی الاصول با هر مسئله جدیدی بدون تجزیه و تحلیل و بررسی مزایا و معایب آن در ابتدا مخالفت و سنگ اندازی می‌شود، گفت: این رویه را در چهار دهه گذشته همواره شاهد بوده‌ایم.

وی افزود: فروش دارو به صورت آنلاین را می‌توانیم در ابتدا با فروش مکمل‌ها آزمایش کنیم و در مراحل بعد به دارو نیز تسری بدهیم.

رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی ادامه داد: با ضابطه مند شدن داروخانه‌های الکتریکی و فروش دارو در بستر اینترنت از طریق سازمان نظام پزشکی، وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، گامی مؤثر در توزیع مناسب دارو در کشور برداشته می‌شود.

به گفته نجفی عرب فروش دارو به صورت آنلاین در بسیاری از کشورها تجربه شده و خواه یا ناخواه ما نیز ملزم به اجرای آن می‌شویم.

وی با اشاره به مزایای فروش اینترنتی دارو گفت: این مسئله موجب شفافیت، افزایش دسترسی مردم به دارو و ضابطه مندی توزیع آن می‌شود.

نجفی عرب با بیان اینکه در حال حاضر و با شرایط کرونا شاهد بودیم که چقدر در همه بخش‌ها تقاضا برای خرید اینترنتی افزایش یافت، افزود: این مسئله را نیز می‌توانیم در حوزه دارو شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه با فروش اینترنتی دارو موافق هستم، ادامه داد: یکی از مزایای این امر کاهش ترددها به خصوص با توجه به ترافیک است.

نجفی عرب با اشاره به اقدامات انجام شده نهادهای مرتبط در زمینه الکترونیکی شدن خدمات درمانی، گفت: حذف دفترچه‌های کاغذی درمان در همین راستا است و در خصوص دارو نیز باید شاهد همین رویه باشیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان برای فروش اینترنتی دارو گفت: این مسئله موجب بهبود فضای کسب و کار آنها نیز می‌شود.

نجفی عرب در خصوص انحصار داروخانه‌ها نیز افزود: ممکن است برای مخالفت‌هایی که در زمینه فروش اینترنتی دارو می‌شود نیز موضوع انحصار دخیل باشد اما به باور بنده آنچه در این زمینه مهم‌تر است، فرهنگ حاکم بر ما ایرانیان است که اغلب در برابر تحولات مقاومت می‌کنیم.
برچسب ها: تسهیل ، دارو ، دسترسی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: