کد خبر: ۲۸۰۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 2021May 12
بایدن در یک اجلاس مجازی با فرمانداران ایالت‌های این کشور از جمله همکاری دولت با سرویس‌های تاکسی اینترنتی «اوبر» و «لیفت» و نیز باز کردن مراکز واکسیناسیون در کالج‌های دولتی را اعلام کرد

شفاآنلاین>سلامت> دو شرک «اوبر» و «لیفت» با همکاری دولت آمریکا برای تشویق مردم به واکسن زدن سرویس‌های تاکسی رایگان به مراکز واکسیناسیون کرونا به راه خواهند انداخت.

به گزارش شفاآنلاین: این کار یکی از مجموعه تلاش‌های جدیدی است که دولت جو بایدن به هدف تشویق بیشتر آمریکاییان به زدن واکسن کرونا روز سه‌شنبه اعلام کرد تا هدف بازگشایی کشور تا ۴ ژوئیه (۱۳ تیر)  محقق شود.

بایدن در یک اجلاس مجازی با فرمانداران ایالت‌های این کشور از جمله همکاری دولت با سرویس‌های تاکسی اینترنتی «اوبر» و «لیفت» و نیز باز کردن مراکز واکسیناسیون در کالج‌های دولتی را اعلام کرد.

بایدن قصد دارد تا ۴ ژوئیه (ٰروز استقلال آمریکا) ۷۰ درصد بزرگسالان آمریکایی را بر ضد کرونا واکسینه کند تا امکان بازگشایی کشور برای جشن‌های روز استقلال و گردهمایی‌های کوچک در این روز فراهم شود.

بایدن در این جلسه گفت: «برای تضمین اینکه حمل و نقل مانعی بر سر راه واکسن زدن مردم نیست، اوبر و لیفت از ۲۴ مه تا ۴ ژوئیه به هر کسی که بخواهد به مراکز واکسیناسیون برود یا از آنها بازگردد، سرویس رایگان خواهند داد.»

شرکت اوبر از قبل نیز سرویس رایگان یا با تخفیف برای رفتن به مراکز واکسیناسیون ارائه می‌داد. شرکت لیفت هم اعلام پول رفت و آمد مردم به مراکز واکسیناسیون را خواهد پرداخت.

مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های آمریکا می‌گوید شمار موارد عفونت‌های جدید، بستری شدن در بیمارستان و مرگ‌های ناشی از کووید-۱۹ در این کشور در هفته‌های اخیر در حال کاهش بوده است. بر اساس آخرین آمار، ۴۵ درصد آمریکاییان دست کم یک دوز واکسن کرونا دریافت کرده‌اند و ۳۲.۸ درصد کاملا واکسینه شده‌اند.

اما تقاضا برای واکسیناسیون کرونا در آمریکا در هفته‌های اخیر به طور قابل‌توجهی کاهش یافته است و دولت این کشور به دنبال راه‌های جدید برای تشویق مردم به واکسن زدن است.

برخی ایالت‌های آمریکا نیز ابتکارهای خاص خودشان را برای تشویق مردم به واکسن زدن به اجرا در آورده‌اند. مقامات شهر نیویورک اعلام کرده‌اند که واکسن کرونا در ایستگاه‌های مترو در شهر بدون دعوت قبلی انجام خواهد شد. همچنین افرادی که واکسن بزنند کارت هفت‌روزه سفر رایگان با مترو دریافت خواهند کرد.

دولت بایدن روز سه‌شنبه همچنین اعلام کرد که اعتباراتی از طریق «سازمان فدرال مدیریت اضطراری» (FEMA) در اختیار ایالت‌ها قرار می‌دهد تا تلاش‌های میدانی برای تشویق واکسیناسیون مانند تماس تلفنی با مردم یا مراجعه خانه به خانه را انجام دهند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: