کد خبر: ۲۸۰۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۶ - ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 2021May 11
این بی‌نظمی هم در سایت‌نوبت‌دهی شان قابل مشاهده است و هم مراکز واکسیناسیون که این مسئله در شهر تهران نمود بیشتری دارد و در شهرهای دیگر کمی اوضاع بهتر است. نمونه بارز آن تجمع افراد به هنگام واکسن زدن است

شفاآنلاین>سلامت> در رابطه با بحث واکسیناسیون، انتقاد زیادی به عملکرد وزارت بهداشت وارد است. چرا که فارغ از بحث کُند پیش رفتن این موضوع، یک بی‌نظمی خاصی در واکسینه کردن مردم به وجود آمده است.

این بی‌نظمی هم در سایت‌نوبت‌دهی شان قابل مشاهده است و هم مراکز واکسیناسیون که این مسئله در شهر تهران نمود بیشتری دارد و در شهرهای دیگر کمی اوضاع بهتر است. نمونه بارز آن تجمع افراد به هنگام واکسن زدن است.

علی رغم توصیه‌های بسیار در خصوص عدم تجمع مردم در شرایط کرونایی، عدم هماهنگی و مدیریت درست مسئولان بهداشتی در واکسن زدن باعث شده شاهد تجمعات بسیاری از مردم به خصوص افراد مسن که بیشتر از همه در معرض بیماری کرونا قرار دارند برای واکسن زدن باشیم.

از سوی دیگر تا به الان صحبت‌ها بر این محور می‌چرخید که واکسن نیست اما حالا که واکسن وارد شده و واکسیناسیون در حال انجام است بحث عدم مدیریت درست و بی‌نظمی در این زمینه مطرح است که سبب ایجاد مشکلاتی شده. این در حالی است که می‌توان برای جلوگیری از تجمع و کاهش خطرات احتمالی و سردرگمی مردم، از مراکزی چون مساجد، مدارس و دانشگاه‌ها در ساعاتی که فعالیت ندارند برای واکسینه کردن مردم استفاده کرد.

در واقع باید این امکان در هر جایی از شهر تهران به وجود بیاید که مردم به خصوص آنهایی که واجد شرایط هستند به راحتی و در کمترین زمان ممکن واکسن را دریافت کنند. نکته دیگری که باید به آن توجه شود بحث سفرهای عید فطر است.

مسئولان محدودیت‌های خوبی را بدین منظور در نظر گرفته‌اند اما متاسفانه باز مردمی هستند
که هر چقدر هم برایشان محدودیت در نظر بگیرند و به آن توجه نمی‌کنند و کار خودشان را انجام می‌دهند به نظر من باید برای این افراد اقدامات تنبیهی در نظر گرفت تا دیگر شاهد قانون شکنی در این خصوص نباشیم.بابک قرائی مقدم/ روزنامه آفتاب یزد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: