کد خبر: ۲۷۹۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 2021April 22
نوشیدن آب با لیمو در هر زمان، چه قبل از خوردن افطاری یا قبل از خوردن سحری برای نقش آن در از بین بردن مقادیر بالای اسید اوریک در خون، بسیار مهم است.
شفاآنلاین>سلامت>بیماران مبتلا به نقرس در ایام روزه داری برای حفظ سطح اسید اوریک در خون باید نکاتی را رعایت کنند.
به گزارش شفاآنلاین:نقرس نوعی بیماری دردناک از آرتروز است و  هنگامی رخ می‌دهد که مقادیر زیادی اسید اوریک در خون باعث تشکیل بلور‌ها در داخل و اطراف مفصل می‌شود.

اگرچه داشتن رژیم غذائی خاص، درمانی برای نقرس نیست، اما ممکن است به کاهش سطح اسید اوریک در خون کمک کند، خطر حملات را کاهش دهد و روند پیشرفت آسیب مفصل را کند کنَد.

مضرات مصرف مواد قندی برای مبتلایان به نقرس

دکتر نهلا عبدالوهاب مشاور مشکلات مرتبط با باکتری، ایمونولوژی و تغذیه در بیمارستان دانشگاه قاهره در مصر، در مورد لزوم فرق قائل شدن بین اسید اوریک و ماده پورین هنگام صحبت در مورد نقرس توضیح داد.

عبدالوهاب می‌گوید که دو دلیل برای تشکیل پورین وجود دارد، دلیل اول داخلی است که بر اثر تجزیه سلول تشکیل می‌شود تا کبد آن را جذب کرده و به اسید اوریک تبدیل کند و دیگری خارجی است که به دلیل خوردن غذا‌های ناسالم و قند‌ها در نسبت زیاد ایجاد می‌شود.

غذا‌های ممنوعه برای مبتلایان به نقرس در وعده افطاری

او با اشاره به اینکه بلور‌های اسید اوریک روی مفاصل دردناک رسوب می‌کنند، مجموعه توصیه‌هایی را برای بیماران نقرس ارائه داده است که باید هنگام خوردن افطاری در ماه رمضان مورد توجه قرار گیرد:

مصرف مقدار زیادی سبزیجات در بازه زمانی افطار تا سحر مهم است، زیرا آن‌ها حاوی پتاسیم هستند که یک عنصر مهم برای بیماران نقرس است.

از غروب آفتاب تا سحر مقدار زیادی آب بنوشید.

از خوردن مقدار زیادی شیرینی خودداری کنید. مواد قندی درد و التهاب مفاصل را چند برابر می‌کند.

کاهش غذا‌های حاوی کربوهیدرات بسیار مهم است.

برای جلوگیری از رسوب یورک اسید، زیاد گوشت نخورید.

از خوردن اجزای داخلی حیوانات مانند مغز، روده داخلی و ... خودداری کنید.

نوشیدن آب با لیمو در هر زمان، چه قبل از خوردن افطاری یا قبل از خوردن سحری برای نقش آن در از بین بردن مقادیر بالای اسید اوریک در خون، بسیار مهم است.

برای جلوگیری از رسوب اسید اوریک و آرتروز، سطح قند خون خود را کنترل کنید.

برچسب ها: غذا ، ممنوعه ، نقرس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: