کد خبر: ۲۷۸۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۱ - ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - 2021April 13
زولبیا و بامیه از جمله این خوراکی‌های شیرین و دوست داشتنی‌اند که در ایام این ماه مبارک و در موقع افطار مورد استفاده اغلب مردم قرار می‌گیرند.

شفاآنلاین>سلامت> افزایش تقاضا برای خرید زولبیا و بامیه با نزدیک شدن به ایام ماه مبارک رمضان، قیمت این شیرینی‌های رمضانی را بالا برده است.

به گزارش شفاآنلاین: ماه مبارک رمضان به غیر از آداب و عبادات ویژه دینی خود که همواره از سوی مسلمانان سراسر جهان در این ماه گرامی داشته می‌شود، اغذیه و خوراکی‌های اختصاصی نیز دارد و به همین دلیل هر ساله در آستانه ایام این ماه مبارک، بازار خوراکی‌های ویژه ماه رمضان داغ می‌شود.

زولبیا و بامیه از جمله این خوراکی‌های شیرین و دوست داشتنی‌اند که در ایام این ماه مبارک و در موقع افطار مورد استفاده اغلب مردم قرار می‌گیرند.

این شیرینی سنتی به رغم داشتن پیشینه ۲۰۰ ساله، آنچنان تغییری در شکل ظاهری و حتی مواد ترکیبی نکرده است، اما در این بین، قیمت آن هر ساله سیر صعودی دارد و به مذاق مشتریانش گران تمام می‌شود.

اطلاعات کسب شده از واحدهای صنفی فروشنده شیرینی و زولبیا و بامیه در شهر اصفهان نشان می‌دهد این شیرینی‌های رمضانی که نخستین بار در اصفهان نیز طبخ شده‌اند همزمان با نزدیک شدن به ایام ماه مبارک رمضان، مشتریان خاصی پیدا کرده‌اند و اقبال مشتریان به خرید آن‌ها کم نظیر است.

بر این اساس متوسط قیمت هر کیلوگرم زولبیا و بامیه درجه یک در واحدهای صنفی شهر اصفهان ۴۵ هزار تومان و نرخ هر کیلوگرم زولبیا و بامیه درجه دو ۳۸ هزار تومان است.

البته در برخی واحدهای صنفی شمال شهر قیمت این شیرینی‌های پرطرفدار در ماه رمضان به بیش از ۶۰ هزار تومان نیز می‌رسد و قیمت انواع شیرینی‌های پرطرفدار دیگر همچون شیرینی تر، پاپیونی، زبان، گل محمدی و کیک یزدی نیز به ترتیب به بیش از ۵۵ هزار تومان، ۴۶ هزار تومان، ۴۲ هزار تومان، ۴۸ هزار تومان و ۳۹ هزار تومان می‌رسد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: