کد خبر: ۲۷۸۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - 2021April 12
مراقبت از موها در ماه رمضان به اندازه مراقبت از سلامت بدن در هنگام روزه داری ضروری است، زیرا وضعیت مو معمولاً بازتاب سلامتی بدن است.
شفاآنلاین>سلامت>در ایام روزه داری با چند راهکار ساده و کاربردی می‌توان سلامت مو‌ها را حفظ کرد.

به گزارش شفاآنلاین:مراقبت از موها در ماه رمضان به اندازه مراقبت از سلامت بدن در هنگام روزه داری ضروری است، زیرا وضعیت مو معمولاً بازتاب سلامتی بدن است.

حفظ رطوبت مو مانند سایر اعضای بدن در ماه رمضان بسیار مهم است و در ادامه این مطلب چند نکته مهم در زمینه سالم نگه داشتن مو و جلوگیری از ریزش آن در ماه مبارک رمضان ارائه شده است.

سطح آب بدن خود را حفظ کنید

آب از دست رفته در ساعات ناشتایی را با دمنوش‌های گیاهی جبران کنید، زیرا این نوشیدنی‌ها میزان مایعات شما را حفظ کرده و بدنتان را تازه می‌کنند. از نوشیدنی‌های شیرین یا کافئین دار که باعث کم آبی بدن و ایجاد سایر مشکلات مانند میگرن می‌شوند، خودداری کنید.

آب نارگیل استفاده کنید

آب نارگیل بدن را بهتر از آب معمولی هیدراته می‌کند و سرشار از مواد معدنی و الکترولیت است و ورزشکاران حرفه‌ای از آن به عنوان یک گزینه طبیعی برای جبران مجدد یون‌های از دست رفته استفاده می‌کنند.

مواد غذایی را خوب و درست مصرف کنید

به دلیل ساعات روزه داری زیاد در هنگام افطار، خوردن غذا‌ی زیاد معمول است. با این حال، شما همیشه باید سالم‌ترین غذای ماه رمضان را برای افطار انتخاب کنید. مصرف غذای شور و سرخ شده باعث از دست رفتن مایعات بدن می‌شود.

مو‌ها به یک تعادل مناسب از امگا ۳، اسید‌های چرب ضروری و ویتامین‌ها نیاز دارند تا قدرت و براقیت خود را حفظ کنند. علاوه بر این، افطار با خرما و یک فنجان آب ولرم مخلوط با لیمو و زنجبیل، بدن شما را از عناصر مضر پاک می‌کند. همچنین میوه‌ها و سبزیجات را به مقدار کافی مصرف کنید. هندوانه ۹۰ ٪ آب دارد و مصرف آن برای روزه داران مفید است.

از مو‌های خود مراقبت کنید

درجه حرارت گرم، ناشتا بودن و رطوبت شدید برای مو‌ها مضر است. بسیاری از شامپو‌های موجود در بازار حاوی مشتقات گوگرد هستند. این مواد روغن‌های طبیعی را از مو‌های شما بیرون می‌کشد و آن‌ها را خشک می‌کند. در نتیجه، استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی بدون گوگرد در ماه رمضان برای حفظ مو‌ و مرطوب نگه داشتن آن مهم است.

نکته دیگر برای تضمین تغذیه لازم برای مو‌ها، ماساژ مو با روغن نارگیل است. روغن نارگیل، رطوبت و تغذیه لازم برای مو‌ها را تضمین می‌کند.

از قرار گرفتن در معرض آفتاب به مدت طولانی خودداری کنید

برای ادامه فعالیت خود در هنگام روزه داری، از آفتاب دور باشید. روز خود را در مکانی با آب و هوای معتدل سپری کنید و از تمرینات شدید خودداری کنید. خوردن میوه‌ در هنگام افطار ایده خوبی است. همچنین از نوشیدن قهوه و چای خودداری کنید، زیرا باعث تشنگی و کم آبی بدن می‌شود. برای داشتن انرژی، آب میوه‌های رقیق بنوشید.yjc

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: