کد خبر: ۲۷۸۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۶ - ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - 2021April 11
نقشه راه آماده است و هفته آینده برای وزیر بهداشت ارسال خواهد شد تا نتایج آن در ستاد ملی کرونا مورد ارزیابی و استفاده قرار بگیرد.
شفاآنلاین>سلامت>رئیس دبیرخانه رصدخانه اجتماعی کووید ۱۹، از تهیه نقشه راه رصد اجتماعی پاندمی کووید ۱۹ خبر داد.
به گزارش شفاآنلاین:مهرداد فرخی، روز یکشنبه بیست و دوم فروردین ۱۴۰۰ در نشست خبری، به تشریح اهداف نقشه راه رصد اجتماعی پاندمی کووید ۱۹ پرداخت و گفت: هدف از تدوین نقشه راه رصد اجتماعی پاندمی کووید ۱۹، اندازه گیری نابرابری‌های اجتماعی در دوران کرونا است.

وی افزود: یکی از رسالت‌های رصدخانه اجتماعی کووید ۱۹، دیده بانی آسیب‌ها و نابرابری‌های اجتماعی با نگاه ملی و ارائه گزارش‌ها به ستاد ملی مقابله با کرونا است.

فرخی در ارتباط با تهیه نقشه راه رصد اجتماعی پاندمی کووید ۱۹، گفت: آنچه مسلم است، اینکه پاندمی کرونا باعث شد نابرابری‌هایی که قبل از اپیدمی کرونا وجود داشت، بیشتر نمایان شود. از همین رو، تصمیم گرفته شد با تهیه نقشه راه، نتایج این نابرابری‌های اجتماعی از طریق تحقیقات و مطالعات علمی و دانشگاهی، در اختیار ستاد ملی مقابله با کرونا قرار بگیرد.

وی ادامه داد: برای تهیه این نقشه راه، از اساتید گروه‌های اجتماعی در چهار دانشگاه غیر پزشکی شهید بهشتی، تهران، علامه طباطبایی و الزهرا و همچنین اساتید حوزه اجتماعی در ۱۰ کلان منطقه آمایشی وزارت بهداشت، کمک گرفته ایم.

فرخی افزود: نقشه راه آماده است و هفته آینده برای وزیر بهداشت ارسال خواهد شد تا نتایج آن در ستاد ملی کرونا مورد ارزیابی و استفاده قرار بگیرد.

وی گفت: یکی از محورهای مطالعاتی در حوزه اجتماعی کووید ۱۹، واکنش مردم به استفاده از واکسن کرونا است که نتایج مطالعات اولیه در تهران و همچنین کشور، نشان داده است که استقبال از واکسن در کشور ما به مراتب بهتر از اروپا و آمریکا است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: