کد خبر: ۲۷۷۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۵ - ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - 2021April 07
در حال حاضر با شیوع بیماری کرونا و بحران ایجاد شده نیاز به نیروی پرستار و کمبود آن در مراکز درمانی بیش از گذشته احساس می‌شود.
شفاآنلاین>سلامت>دبیر کل خانه پرستار ایران گفت: در شرایطی که دچار کمبود ۱۰۰ هزار نیروی پرستار در بیمارستان‌های کشور هستیم جذب ۵ هزار نیرو مشکلی را حل نخواهد کرد.
به گزارش شفاآنلاین:محمد شریفی مقدم دبیر کل خانه پرستار ایران با اشاره اینکه هر سال ۵ هزار نفر از نیرو‌های پرستاری بازنشسته می‌شوند، اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی قرار بود از سال ۹۷ سالی ۱۰ هزار پرستار با هدف رفع کمبود شدید نیرو در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی جذب شوند که در حقیقت این امر محقق نشده است.

او ادامه داد: در حال حاضر با شیوع بیماری کرونا و بحران ایجاد شده نیاز به نیروی پرستار و کمبود آن در مراکز درمانی بیش از گذشته احساس می‌شود. در شرایطی که دچار کمبود ۱۰۰ هزار نیروی پرستار در بیمارستان‌های سراسر کشور هستیم جذب ۵ هزار نیرو مشکلی را حل نخواهد کرد.

دبیر کل خانه پرستار ایران بیان کرد: براساس کف استاندارد بین المللی به ازای هر یک هزار نفر جمعیت باید سه نیروی پرستار وجود داشته باشد که این عدد در کشور گرجستان حدود پنج و در اروپا بین ۹ تا ۱۱ است و با شیوع بیماری کرونا این شاخص در دنیا به ویژه اروپا افزایش پیدا کرده است.
برچسب ها: دچاره ، کمبود ، پرستار
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: