کد خبر: ۲۷۷۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۴ - ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - 2021April 07
آمریکا درباره توافق هسته ای ایران با دیپلماتهای اروپا، روسیه و چین در وین وارد مذاکرات غیرمستقیم شده است.
شفاآنلاین>سلامت> گلدمن ساکس همزمان با آغاز مذاکرات غیرمستقیم با آمریکا برای بازگشت به برجام پیش بینی کرد بازگشت نفت ایران به بازار، باعث شوکه شدن بازار نخواهد شد و بازگشت کامل نفت ایران حداقل تا تابستان سال آینده زمان خواهد برد.

 به گزارش شفاآنلاین:تحلیلگران گلدمن ساکس در یادداشتی اعلام کردند با نظر می رسد اکنون که اوپک پلاس در حال مدیریت خروج از توافق کاهش تولید است، نگرانیهای عرضه به سوی بازگشت احتمالی ایران به برجام تغییر جهت پیدا خواهد کرد.

آمریکا درباره توافق هسته ای ایران با دیپلماتهای اروپا، روسیه و چین در وین وارد مذاکرات غیرمستقیم شده است.

در حال حاضر تحریمهایی که در زمان دولت ترامپ علیه صادرات نفت ایران وضع شد، باعث شده است بسیاری از خریداران در سراسر جهان به دلیل واهمه از مجازات آمریکا، قادر به خرید نفت ایران نباشند. با این حال جو بایدن، رییس جمهور آمریکا تمایل خود را برای بازگشت به توافق هسته ای اعلام کرده است مشروط بر این که ایران به طور کامل به تعهدات برجامی خود برگردد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه اظهار کرد: انتظار نداریم پیشرفت اولیه یا فوری داشته باشیم زیرا انتظار داریم این مذاکرات دشوار باشد اما بر این باوریم که مذاکرات با شرکایمان و مذاکرات شرکایمان با ایران گام مثبتی به جلو خواهد بود.

گلدمن ساکس پیش بینی کرد رسیدن به توافقی که به برچیده شدن کامل تحریمها علیه ایران منجر شود، ماهها زمان خواهد برد. گروه اوپک پلاس طی این مدت رویدادها را زیر نظر خواهد داشت و اگر لازم باشد سیاستها را تغییر خواهد داد تا فضا را برای بازگشت نفت ایران به بازار فراهم کند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، گلدمن ساکس همچنان به نفت خوش بین است و انتظار دارد علاوه بر دو میلیون بشکه در روز تولیدی که قرار است عربستان سعودی و متحدانش در فاصله ماه مه تا ژوییه احیا کنند، تقاضای قوی، افزایش تولید اوپک پلاس به میزان دو میلیون بشکه در روز دیگر در سه ماهه سوم را ایجاب کند.
برچسب ها: بازگشت ، نفت ، بازار
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: