کد خبر: ۲۷۵۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۱ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - 2021March 05
فاکتورهای خطرزای بسیاری همچون جنسیت، سن و سابقه خانوادگی وجود دارد که می‌تواند در بروز بیماری‌های قلبی نقش داشته باشد. هرچند فاکتورهایی وجود دارند
شفاآنلاین>سلامت>موارد ابتلا به بیماری‌های قلبی رو به افزایش است و این بیماری‌ها یکی از عوامل اصلی مرگ و میر در جهان محسوب می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین:قلب از جمله ارگان‌های حیات بخش در بدن است که نمی‌توان سلامت آن را به خطر انداخت. انواع مختلفی از بیماری‌های قلبی وجود دارد که وضعیت کلی سلامت را تحت تاثیر قرار می‌دهد. ضروری است که فرد از سلامت قلب خود مراقبت کند و تمامی عوامل موثر در بروز بیماری‌های قلبی را تحت کنترل داشته باشد.

فاکتورهای خطرزای بسیاری همچون جنسیت، سن و سابقه خانوادگی وجود دارد که می‌تواند در بروز بیماری‌های قلبی نقش داشته باشد. هرچند فاکتورهایی وجود دارند که رعایت آن‌ها می‌تواند به پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی و حفظ سلامت قلب برای طولانی مدت کمک کند.

سایت مدیکال دیالوگ به برخی از نکات مفید در پیشگیری از بیماریهای قلبی اشاره کرده است:

کنترل کلسترول خون: بالا بودن کلسترول خون از دلایل اصلی در بروز بیماری‌های قلبی است. با رعایت رژیم های غذایی حاوی میزان پایینی از چربی‌های اشباع شده و سرشار از فیبر می‌توان از بالا رفتن کلسترول پیشگیری کرد و آن را تحت کنترل داشت همچنین ورزش کردن و برخورداری از وزن ایده آل کمک کننده است.

کنترل فشار خون: بالا بودن فشار خون از جمله عوامل خطرزا برای سلامت قلب است. رعایت رژیم غذایی سالم، خودداری از استعمال سیگار از جمله فاکتورهای مفید در حفظ فشار خون است.

کنترل دیابت: افراد مبتلا به دیابت بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی قرار دارند. لازم است آنان بیماری خود را تحت کنترل داشته باشد و اجازه ندهند این بیماری سلامت قلب را تحت تاثیر قرار دهد همچنین رعایت رژیم غذایی مفید برای سلامت قلب و مناسب برای بیماران دیابتی است.

خودداری از مصرف دخانیات: دخانیات از بزرگترین مواد خطرزا برای قلب است که به تدریج به قلب آسیب می‌زند. مصرف کنندگان دخانیات بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی، فشار خون بالا و حتی سکته مغزی هستند. با کنار گذاشتن استعمال دخانیات خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی نیز کاهش پیدا می‌کند.

برخورداری از وزن ایده آل: وزن نقش کلیدی در سلامتی دارد. لاغر یا چاق بودن می‌تواند برای سلامت خطرساز باشد. ضروری است که افراد برای مراقبت از وزن، شاخص توده بدنی را کنترل کنند.
برچسب ها: سلامت ، قلب ، توصیه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: