کد خبر: ۲۷۵۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - 2021March 05
در سال ۲۰۵۰ برای اولین بار در ایران جمعیت سالمندان بسیار بیشتر از کودکان زیر ۵ سال خواهد بود.
شفاآنلاین>سلامت>معاون پرستاری وزارت بهداشت، در مورد وضعیت نیروهای کمک پرستاری در بیمارستان ها، توضیحاتی ارائه داد.
به گزارش شفاآنلاین:مریم حضرتی، با اشاره به برنامه ششم توسعه که وزارت بهداشت را به جامعه نگر شدن نظام سلامت و پرستاری مکلف کرده است، افزود: از آنجایی که جمعیت کشور رو به سالمندی می‌رود، باید خدمات مراقبت پرستاری در منزل را تقویت کنیم.

وی ادامه داد: در سال ۲۰۵۰ برای اولین بار در ایران جمعیت سالمندان بسیار بیشتر از کودکان زیر ۵ سال خواهد بود.

معاون پرستاری وزارت بهداشت تاکید کرد: از آنجایی که هزینه درمان بیماری‌های غیر واگیر بالا است و همچنین درمان این بیماری‌ها، بیمار را دچار مشکلات زیادی می‌کند، جامعه باید به سمتی سوق پیدا کند که نگرش مراقبتی ما تنها به بیمارستان‌ها ختم نشود.

حضرتی به ابلاغ آئین نامه تأسیس مراکز مراقبت‌های طولانی مدت اشاره کرد و با بیان اینکه برخی از بیماران ما در منزل و برخی در بیمارستان درمان می‌شوند، گفت: برای برخی بیماران نه می‌توان در بیمارستان اقدام کرد و نه می‌توان از آنها در منزل مراقبت کرد، مانند بیماران مبتلا به آلزایمر؛ خوشبختانه پس از دو سال تلاش مستمر معاونت پرستاری و همت معاونت درمان، ابلاغ آن در دی ماه از سوی وزیر بهداشت انجام شد.

وی در خصوص نیروهای کمک پرستاری، افزود: نیروهای کمک پرستاری آموزش‌های لازم را دیده اند و در بیمارستان‌ها کارهای اولیه بیمار را انجام می‌دهند.
برچسب ها: نقش ، نیرو ، پرستاری
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: