کد خبر: ۲۷۵۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۳ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - 2021March 05
اعتماد به اینکه شاغلین این حرفه هدف اصلی خود را تأمین سلامتی مردم قرار داده و سلامت بیمار را بر منافع خود ترجیح می‌دهند و این تعهد مقدس را به شکل سوگند نامه ملزم می‌کنند.
شفاآنلاین>سلامت>استاد پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی تهران، در ارتباط با اهمیت اعتماد بیمار به پزشک در طبابت، نکاتی را متذکر شد.
به گزارش شفاآنلاین:مسلم بهادری، گفت: آنچه رابطه پزشک و بیمار را بهبود می‌بخشد و لازمه موفقیت در تشخیص، درمان و ارائه خدمات پیشگیرانه می‌شود، اعتماد بیمار به پزشک است.

وی تصریح کرد: اعتماد به اینکه شاغلین این حرفه هدف اصلی خود را تأمین سلامتی مردم قرار داده و سلامت بیمار را بر منافع خود ترجیح می‌دهند و این تعهد مقدس را به شکل سوگند نامه ملزم می‌کنند.

بهادری ادامه داد: مشاغلی که خود را در جامعه به صورت خدمتگزار و بر آورنده بخشی از خدمات اساسی اجتماعی معرفی می‌کنند، حرفه profession نام دارند، طبابت، قضاوت، تعلیم و تربیت مثال‌های بارز از این حرفه هستند که البته طبابت جای مخصوص خود را دارد.

وی افزود: در شرایط امروز یکی از آفت‌های تعهد حرفه‌ای تضاد و تعارض با منافع است که همچون موریانه‌ای به جان خدمات مقدس پزشکی افتاده است.

استاد پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: تضاد منافع در پزشکی بستگی به نقش پزشک در درمان، تجویز دارو، آموزش، پژوهش، خدمات بالینی و استفاده از امکانات پارا کلینیکی داشته و دامنه وسیع دارد.
برچسب ها: بیماری ، پزشک ، اعتماد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار