کد خبر: ۲۷۵۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۹ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - 2021March 04
خوشبختانه می‌توانیم اعلام کنیم که مجلس یازدهم در تبصره 17بودجه 1400 راهکاری اندیشید و پوشش 90درصدی درمان هزینه‌های ناباروری را تصویب کرد.

شفاآنلاین>سلامت> عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی از تصویب پوشش ۹۰درصدی هزینه‌های درمان ناباروری در بودجه ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین: الهام آزاد در مورد حمایت مجلس از درمان ناباوری زوجین گفت: در کشور ما بنا بر آمار نزدیک به 20 درصد زوجین نابارور هستند و ما در کشور 3.5 میلیون زوج نابارور داریم که مشتاق به فرزندآوری و در انتظار تحقق رویای مادری هستند. متاسفانه  تامین هزینه‌های درمان ناباروری و نبود بیمه ناباروری یکی از مشکلات و مسائل حوزه خانواده و جمعیت بود و زوج های ناباروربا مشکلات مالی و مشکلات روحی ناشی از ناباروری دست و پنجه نرم می‌کردند و درمان ناباروری که از درمان های گران محسوب می‌شود در کشور ما بر خلاف بسیاری از کشورها بیمه نیست.

عضو فرهنگى و اجتماعى زنان و خانواده شوراى عالى  انقلاب فرهنگى افزود: خوشبختانه می‌توانیم اعلام کنیم که مجلس یازدهم در تبصره 17بودجه 1400 راهکاری اندیشید و پوشش 90درصدی درمان هزینه‌های ناباروری را تصویب کرد. در این مصوبه دولت مکلف شد اعتبارات ردیف‌های 1602001675 و1601006001 را در حسابی تحت عنوان حساب حمایت از هزینه‌های درمان ناباروری ذیل ردیف های وزارت بهداشت متمرکز نماید.

نماینده مردم نائین، خور و  بیابانک در مجلس شوراى إسلامى تاکید کرد: بر اساس این مصوبه ٩٠ درصد کل هزینه‌های سه دوره کامل یکی از روش های کمک باروری icsi و ivf برای هر زوج نابارور و همچنین هزینه دارویی و پاراکلینیک و سایر روش های درمان ناباروری پوشش داده خواهد شد و دولت مکلف شد سامانه ثبت اطلاعات مربوط به متقاضیان درمان را ایجاد و سهم بیمه های پایه بر اساس جمعیت مشمولین عضو هر سازمان تعیین گردد.

عضو فراکسیون زنان مجلس یازدهم  در پایان خاطر نشان کرد: این راهکار را که بر اساس گزارش مرکز پژوهش ها پیشنهاد دادیم مصوب کمیسیون تلفیق مجلس یازدهم و حاصل تلاش و پژوهش پژوهشگران عزیزمان در مرکز پژوهش ها و جمعی از محققین و فعالین حوزه زنان و خانواده بود که با رای نمایندگان مردم ذیل تبصره 17 بودجه 1400 مصوب گردید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: