کد خبر: ۲۷۵۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۵ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - 2021March 02
نظافت حمام و دستشویی یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین موارد خانه‌داری است و تمیز نگه داشتن آن تنها برای زمان خانه تکانی سالانه نیست و باید در تمامی روزهای سال مراقب بهداشت آن بود.
شفاآنلاین>سلامت>در زمان تمیز کردن حمام و دستشویی باید توجه کنید که چه مواد شوینده‌ای را استفاده می‌کنید. زیرا یک اشتباه در این زمینه می‌تواند آسیب جدی به دستگاه تنفسی شما وارد کند.

به گزارش شفاآنلاین:نظافت حمام و دستشویی یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین موارد خانه‌داری است و تمیز نگه داشتن آن تنها برای زمان خانه تکانی سالانه نیست و باید در تمامی روزهای سال مراقب بهداشت آن بود. اما با نظافت این محل اگر به درستی انجام نشود می‌تواند به سلامتی شما آسیب نیز وارد کند.

در زمان تمیز کردن حمام و دستشویی باید توجه کنید که چه مواد شوینده‌ای را استفاده می‌کنید. زیرا یک اشتباه در این زمینه می‌تواند آسیب جدی به دستگاه تنفسی شما وارد کند. حمام به دلیل رطوبت بالایی که دارد، از آلوده ترین جاهای خانه است و باید به طور مرتب تمیز شود. اما تمیز کردن حمام کار چندان آسانی نیست.

خارج کردن وسیله‌ها

پیش از این که به شستن دستشویی یا حمام شروع کنید بهتر است وسیله هایی بهداشتی و دیگر لوازم را از آن جا خارج کنید و با قرار دادن آنها خارج از دستشویی فضای بیشتری را برای خود ایجاد کنید و همچنین مانع آسیب دیدن وسایل برقی از شست و شو شوید. قبل از شروع به تمیز کردن حمام با مواد شوینده، ابتدا با جارو و دستمال تمام موها و گرد و خاک‌ها را از سراسر سطوح جمع کنید. همچنین پیش از شروع به تمیز کردن سرویس بهداشتی و حمام، پرده حمام را باز کنید و در ماشین لباسشویی یا با دست شستشو دهید تا در پایان کار آن را دوباره نصب کنید.

تمیز کردن دوش آب

در تمیز کردن حمام، شتسشوی دوش آن بسیار اهمیت دارد زیرا به علت رطوبت، محل تجمع باکتری‌های زیادی است که اگر آن را مرتب شستشو ندهید می‌تواند باعث بیماری‌های ریوی و حتی پوستی شود. از طرفی به دلیل وجود املاح در آب شهری، ممکن است روزنه‌های دوش بگیرد و به خوبی کار نکند. پس بهتر است هر چند وقت یک بار، هم برای سلامتی و هم برای کارایی بهتر، اقدام به تمیز کردن آن کنید. برای این کار، سردوش را در یک کیسه پلاستیکی پر از سرکه غوطه‌ور کنید و در کیسه را گره بزنید و اجازه دهید یک شب تا صبح در آن بماند، سپس دوش را آبکشی کنید.

تمیز کردن وان حمام از جرم

اگر سطح وان حمام جرم گرفته است و می خواهید وان حمامتان تمیز و درخشنده شود ، مقداری سرکه روی اسفنج بریزید و با آن محل مورد نظر را مالش دهید. سپس پودر جوش شیرین را روی سطح بریزید و با اسفنجی مرطوب بمالید. درآخر آن را با آب تمیز بشویید . شستن وان حمام با مقداری نمک نیز می تواند جرم ها را تمیز نماید. این روش طبیعی است که می‌تواند کمترین آسیب محیط زیستی و هم چنین برای انسان را داشته باشد. می‌توانید از مواد شوینده شیمیایی نیز استفاده کنید.

پاک کردن درزها

درزهای بسیاری در دیوار و کف حمام و دستشویی وجود دارد. تمیز کردن آنها ضروری است چرا که آلودگی در درزهای آن هم در محل مرطوب می‌تواند به دیگر نقطه‌ها سرایت کند. برق انداختن سرامیک و شیارهای بین آن ها شما می توانید از سفید کننده ها و مقداری پنبه یا موارد مشابه کمک بگیرید. این پنبه ها را به صورت گلوله های بزرگ درآورده و در سفید کننده بزنید و سپس بر روی آن ها بکشید. استفاده از مسواک برای تمیز کردن درزها نیز بسیار کمک کننده است.ایرنا زندگی

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: