کد خبر: ۲۷۵۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - 2021March 02
اعظم کریمی گفت: در سال ۹۹ دوره های حضوری و آنلاین برای دانش افزایی مدیران مراکز مشاوره برگزار کرده و درصورتی که تمایل برای تداوم وجود داشته باشد، این دوره ها را ادامه خواهیم داد.
شفاآنلاین>اجتماعی>مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان گفت: تهیه و تدوین بانک اطلاعات مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده از اقدامات مهم جامعه جوانان بود که سبب شد، این مراکز شناسنامه‌دار شوند.

به گزارش شفاآنلاین:اعظم کریمی در نشست صمیمانه مدیران مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده که با وزیر ورزش و جوانان برگزار شد، گفت: در سال ۹۹ دوره های حضوری و آنلاین برای دانش افزایی مدیران مراکز مشاوره برگزار کرده و درصورتی که تمایل برای تداوم وجود داشته باشد، این دوره ها را ادامه خواهیم داد.

وی افزود: توانستیم بندی را با تصویب مجلس شورای اسلامی تحت عنوان حمایت و توانمندسازی جوانان با ایجاد مراکز مشاوره و خانواده در راستای سیاست های جمعیت گنجانده که باعث هویت بخشی به مراکز شد.

کریمی تصریح کرد: پیش از این یک بند قانونی هم وجود نداشت از همین رو دستگاه های فراوانی مدعی این شدند باید درخواست مجوز کنند بدون اینکه شرح وظایفی درخصوص خانواده و ازدواج داشته باشند، بنابراین این اقدام را به فال نیک می گیریم.

وی افزود: تهیه و تدوین بانک اطلاعات مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده از دیگر اقداماتی بود که باعث شد مراکزی که هیچ اطلاعاتی از آنها در دست نبود، شناسنامه دار شوند و همین بانک اطلاعات باعث شد نام مدیران و مراکز تخصصی را تهیه کرده و بر روی سایت قرار دهیم تا جوانان بتوانند به مراکز معتبر مراجعه کنند.

نقش موثر مشاوره پیش از ازدواج در تحکیم بنیان خانواده

کریمی بیان کرد: مراکز ما در روزهای شیوع کرونا خوش درخشیدند و پنج هزار همکار در مراکز به صورت تلفنی، حضوری و مجازی به مردم خدمت‌رسانی کردند و از آغازین روزهای شیوع ویروس در صف اول قرار گرفته و خدمات خوبی را ارائه دادند.

وی افزود: برای اولین بار دوره های دانش افزایی برگزار شد و دو دوره ملی در سال ۹۸ در شیراز و گیلان برگزار کردیم که برگرفته از نیازهای اساتید بود و در صورت تمایل این جلسات را ادامه خواهیم داد، هرچند کرونا امکان برگزاری جلسات حضوری را از بین برده است.

کریمی عنوان کرد: در ایام کرونا که امکان برگزاری حضوری دوره ها نبود چهار دوره را مجازی برگزار کردیم و مدیران سراسر کشور در این دوره ها حضور پیدا کردند و خروجی این دوره ها و ماحصل آنها چراغ راه خوبی برای برنامه ریزی جوانان است که در اختیار نمایندگان مجلس قرار خواهیم داد.

به گفته وی، امروز نیز در یک پژوهش جدید درمورد اثرگذاری مراکز مشاوره در انتخابات آگاهانه فرم هایی در اختیار مدیران قرار داده تا به نقش آنها رسیدگی شود.

 ۳۵ مرکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده همزمان با دهه فجر افتتاح شد. 

پیش از این نیز ۳۵۰ مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده با مجوز وزارت ورزش و جوانان در سراسر کشور فعالیت می‌کردند.ایرنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: