کد خبر: ۲۷۵۰۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - 2021February 28
تبصره‌ها را بر روی مانیتور نمایش دهید تا اعضا نظر خود را اعلام کنند.
شفاآنلاین>سلامت>در جلسه شورای شهر، پس از تصویب کلیات ۴۱ تبصره بودجه، اعضا شورا درباره بررسی تک به تک تبصره‌ها اظهار نظر کردند.
به گزارش شفاآنلاین:پس از تصویب کلیات ۴۱ تبصره بودجه، شهربانو امانی در واکنش به صحبت سالاری مبنی بر اینکه تک به تک تبصره‌ها خوانده شود، گفت: این کار بسیار زمان‌بر است.

در ادامه مجید فراهانی گفت: تبصره‌ها را بر روی مانیتور نمایش دهید تا اعضا نظر خود را اعلام کنند.

همچنین حجت نظری با اشاره به اینکه هر سال تک تک تبصره‌ها به صورت مجزا بررسی می‌شده است، گفت: این اولین بار بود که کلیات تبصره‌ها را رای گیری کرده‌ایم و هر طرحی مثل روال قبل امکان پیشنهاد حذف دارد.

در ادامه رسولی عضو دیگر شورای شهر تاکید کرد: طبق قانون شورا‌ها، در هنگام بررسی طرح‌ها و لوایح در مورد ماده، جداگانه رای گیری می‌شود. اما روخوانی معنا ندارد و ما باید به روح و محتوا رای بدهیم.

سالاری عضو دیگر شورای شهر با اشاره به استدلال رسولی گفت: مگر در طرح‌ها و لوایح یک به یک تبصره‌ها خوانده نمی‌شود؟ تبصره‌های بودجه به گونه‌ای است که هر تبصره چطور بررسی شده و چه تبصره‌هایی در کمیسیون تلفیق اضافه یا حذف شده و در راستای شفافیت باید در صحن خوانده شود و نیاز نیست تمام صفحات خوانده شود.

در نهایت محسن هاشمی رئیس شورا قرائت کامل تبصره‌ها را به رای گذاشت. اما با ۵ رای موافق به تصویب نرسید و تبصره‌ها بر بروی نمایشگر به نمایش گذاشته شد.

در ادامه بهارا آروین عضو دیگر شورای شهر درباره ردیف درآمدی برج میلاد گفت: تا زمان محدودیت‌های کرونایی اولویت‌های هزینه کرد با هزینه‌های نگه داری است و سهم شهرداری در این تبصره اولویت ندارد. اما هاشمی گفت: شما در حال حاضر نمی‌توانید پیشنهادی به تبصره‌ها اضافه کنید.

همچنین حجت نظری عضودیگر شورای شهر هم پیشنهاد حذف جز داشت که از نظر رئیس شورای شهر غیرقابل قبول بود و اعضا با  ۱۴  موافق به حذف جز رای دادند.

اما جوادی یگانه معاون فرهنگی اجتماعی شهردار تهران هم در خصوص پیشنهاد آروین گفت: درآمد برج میلاد  ۱۰ میلیارد تومان است که با توجه به هزینه‌های آن که در این مدت ۸ میلیارد بوده است، اگر قرار باشد جبران هزینه به عنوان درآمد برج حساب شود کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد و اگر تصریح شود جبران هزینه ربطی به هزینه‌های برج ندارد و کمک کننده است، زیرا در شرایط کرونایی بر اساس این برنامه برج باید ۳۰۰ میلیارد درآمد داشته باشد که غیرممکن است.

وی گفت: پیشنهاد ما این است که ردیف جبران هزینه موجود باشد تا حقوق کارمندان برج را بدهیم.

رسولی پیشنهاد جوادی یگانه را به دلیل بسته شدن ردیف‌های درآمدی قابل طرح نداست و گفت: در بودجه سنوات قبل ردیفی تحت عنوان درآمد و هزینه نداشتیم و امسال در راستای شفافیت قرار داده شده است.

وی تفاوت برج با سازمان ورزش و دیگر بخش‌های شهرداری را در این دانست که دیگر بخش‌ها دارای ردیف درآمد هزینه‌ای بودند و برج میلاد نبوده است.

درنهایت پیشنهاد آروین با ۱۷ رای موافق به تصویب رسید.
برچسب ها: کلیات ، بودجه ، شورای شهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: