کد خبر: ۲۷۴۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - 2021February 28
در این مدت توانستیم خون مورد نیاز بیماران را به‌ویژه آن بخش که اورژانسی بود، به‌طور کامل تامین کنیم و فرآورده خونی مورد نیاز بیماران تالاسمی را ۱۰۰ درصد به‌صورت فیلتردار در اختیارشان قرار دادیم

شفاآنلاین>سلامت> مدیرکل انتقال خون استان تهران از کاهش تعداد مراجعه‌کنندگان برای اهدای خون خبر داد و گفت: مراجعه کم برای اهدای خون در شرایطی است که تعداد انجام جراحی‌ها از بهمن افزایش پیدا کرده و نیاز به خون وجود دارد. محمدرضا مهدی‌زاده از مردم خواست در روزهای پایانی سال برای اهدای خون اقدام کنند.

به گزارش شفاآنلاین: مدیرکل انتقال خون استان تهران، با اعلام اینکه امسال با افت مراجعه و اهدای خون مواجه بوده‌اند، توضیح داد: «گاهی اوقات این‌ افت مراجعه به ۳۰درصد هم می‌رسید. در ۱۱‌ماه امسال نسبت به ۱۱ماه سال قبل 8درصد کاهش مراجعه و اهدای خون داشتیم. حالا در روزهای پایانی سال، مردم اهدای خون را فراموش نکنند، نیاز به خون دائمی است. اعمال جراحی افزایش یافته، حوادث و سوانح بر سر جای خود باقی هستند. علاوه بر این یکسری مصرف‌کنندگان دائمی داریم مانند بیماران هموفیلی و تالاسمی که حیاتشان وابسته به مصرف فرآورده‌های خونی است. از طرفی یکسری از فرآورده‌های خونی مانند پلاکت 3روز عمر دارند و نیاز است که مردم مراجعه کنند.»

به‌گفته او، افت اهدای خون در 11‌ماه گذشته در تهران، حدود 8درصد نسبت به‌مدت مشابه سال قبل است، درحالی‌که در کشورهای دیگر، اعلام کرده‌اند که میزان افت‌شان 50تا 60درصد بوده است: «در این مدت توانستیم خون مورد نیاز بیماران را به‌ویژه آن بخش که اورژانسی بود، به‌طور کامل تامین کنیم و فرآورده خونی مورد نیاز بیماران تالاسمی را ۱۰۰ درصد به‌صورت فیلتردار در اختیارشان قرار دادیم.»
او در ادامه به پویش انتقال خون تهران برای سال نو اشاره کرد: «در روزهای پایانی سال پویشی را با عنوان هدیه سرخ راه‌اندازی کردیم که از روز گذشته تا پایان فروردین‌ماه اجرا می‌شود. از مردم می‌خواهم در ایام عید به‌صورت خانوادگی به مراکز اهدای خون مراجعه کنند و با اهدای خون سالم، به بیماران بستری در بیمارستان‌ها عیدی دهند.»

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: