کد خبر: ۲۷۴۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - 2021February 28
تاریخ ورود ۴.۲ میلیون دوز واکسن کوواکس طی امروز یا فردا مشخص می‌شود. امیدواریم بتوانیم تا پایان فروردین ۱۴۰۰، واکسیناسیون یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از گروه‌های پرخطر را به پایان برسانیم

شفاآنلاین>سلامت> روز گذشته رئیس‌جمهور در جلسه ستاد مقابله با کرونا اعلام کرد: «هر اندازه که بتوانیم واکسن تهیه می‌کنیم. مردم می‌دانند وضعیت واکسن امروز مشابه ماسک در اوایل این بیماری است. چطور مسیر هواپیماها را عوض می‌کردند و ماسک‌ها را در فرودگاه‌ها می‌گرفتند. امروز آن شرایطی که برای تهیه ماسک وجود داشت، در دنیا برای واکسن پیش آمده است».

به گزارش شفاآنلاین: حسن روحانی گفت: «همه دوست داریم شب عید، شب‌های آرامی برای مردم بسیار عزیز ما باشد و برای کسی مصیبتی پیش نیاید و همه خانواده‌ها بتوانند این ایام را در چارچوب همه رسومات و سنت‌هایی که بوده، البته نه به شکل سابق، برگزار کنند. در عید رفت‌وآمد مردم و سفر حتی اگر دچار موج چهارم نباشیم و شرایط عادی باشد، باز هم همه باید مراعات کنند. عید امسال چیزی مشابه عید پارسال است.

شاید از نظرهایی باید بیشتر از پارسال مراعات کنیم. پارسال می‌گفتیم از دست ویروس ووهان چه کار کنیم. امسال از مار غاشیه به افعی پناه بردیم. حالا می‌گوییم به پناه ویروس ووهان برویم و ویروس انگلیسی سراغمان نیاید. شرایط سخت‌تر شده است».   روز گذشته سخنگوی سازمان غذا و دارو هم از ورود 250هزار دوز واکسن کرونای جدید از چین خبر داد.

کیانوش جهانپور گفت: «ظرف امشب (شنبه) و فردا (یکشنبه) محموله ۲۵۰هزار دوز واکسن کرونا (سینوفارم)، اهدایی دولت و ملت چین وارد تهران خواهد شد.

این تعداد واکسن نیز براساس برنامه جامع واکسیناسیون تحت نظارت کمیته اجرایی واکسیناسیون ظرف روزها و هفته‌های آتی برای واکسیناسیون گروه‌های هدف مورد استفاده قرار خواهد گرفت. ». همچنین علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا روز گذشته گفت: «هم‌اکنون ۱۱ شهر استان خوزستان در وضعیت قرمز هستند، ۳۲ شهر نارنجی، ۲۵۱ شهر زرد و ۱۵۴ شهر نیز آبی هستند». او همچنین درباره ورود واکسن‌های جدید به کشور گفت: «تاریخ ورود ۴.۲ میلیون دوز واکسن کوواکس طی امروز یا فردا مشخص می‌شود. امیدواریم بتوانیم تا پایان فروردین ۱۴۰۰، واکسیناسیون یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از گروه‌های پرخطر را به پایان برسانیم». او همچنین گفت: «علاوه بر بخش‌های قبلی که در مرحله نخست واکسیناسیون کرونا قرار داشتند، عوامل اورژانس بیمارستان‌ها نیز در این مرحله واکسیناسیون می‌شوند».

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: