کد خبر: ۲۷۴۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۳ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - 2021February 27
رئیس انجمن جراحان پلاستیک عنوان کرد؛
احمد باطنی اظهار کرد: بسیاری از تبلیغات و ادعاهایی که در فضای مجازی می‌شود عملاً در جراحی پلاستیک و زیبایی امکانپذیر نیست اما متأسفانه تعداد زیادی از بیماران فریب این تبلیغات را می‌خورند.
شفاآنلاین>سلامت>رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، با اشاه به افزایش کلینیک‌های غیرمجاز زیبایی، خواستار ورود نهادهای نظارتی در برخورد با این قبیل از کلینیک ها شد.

به گزارش شفاآنلاین:احمد باطنی، با انتقاد از فعالیت کلینیک‌های پزشکی غیرمجاز به ویژه در حوزه جراحی‌های زیبایی، اظهار کرد: این موضوع به شکل افسارگسیخته ای در حال افزایش است و نهادهای نظارتی هم آنگونه که باید جلوی این کار را نمی‌گیرند.

رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران با بیان اینکه اقبال افراد به مداخلات زیبایی تنها مختص ایرانیان نیست و در همه دنیا وجود دارد، گفت: گردش مالی زیاد این کار باعث ورود افراد غیرحرفه ای به این حوزه شده است.

وی نظارت بر تبلیغات را راهکار مؤثر برای جلوگیری از افزایش این پدیده مطرح کرد و افزود: ما ۵ هزار و ۶۰۰ صفحه اینستاگرامی در مورد جراحی زیبایی به زبان فارسی داریم در حالی که کل جراحان پلاستیک کشور ۳۰۰ نفر هستند و غالب این صفحات مجازی هم متعلق به پزشکان نیست.

باطنی، افزایش سطح آگاهی مردم در این زمینه را ضروری دانست و گفت: بسیاری از تبلیغات و ادعاهایی که در فضای مجازی می‌شود عملاً در جراحی پلاستیک و زیبایی امکانپذیر نیست اما متأسفانه تعداد زیادی از بیماران فریب این تبلیغات را می‌خورند.

وی ضمن اشاره به خلأهای قانونی در این حوزه بر لزوم تغییر و اصلاح قوانین نیز تأکید کرد و افزود: کسی که در حوزه جراحی زیبایی مداخله می‌کند از روی نیاز مالی نیست و غالب کلینیک‌ها هم وضعیت مالی مناسبی دارند.

رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران تصریح کرد: بسیاری از شهروندان به افراد غیرپزشک در حوزه زیبایی مراجعه می‌کنند و دچار آسیب می‌شوند.

باطنی با بیان اینکه اسامی جراحان مجاز زیبایی در سایت انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران ثبت شده افزود: افراد می‌توانند به این سایت مراجعه و جراحان مجاز را جستجو کنند و اگر اسم آن فرد جراح در لیست بود به کلینیک مراجعه نمایند.مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: