کد خبر: ۲۷۴۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - 2021February 26
قارچ علاوه بر داشتن ویتامین‌های بسیار مفید فاقد چربی، کربوهیدرات و کالری اضافی است، با اضافه کردن یک وعده قارچ در رژیم غذایی خود می‌توانید برای همیشه از کمبود ویتامین D و فیبر خلاص شوید.
مواد غذایی مفید برای تحریک اشتها، تأثیر اسفناج در حفظ سلامت پوست، کاهش وزن با مصرف قارچ، برنج قهوه‌ای و خواص آن برای بدن، عادت‌های غلط علت چاقی و دارچین دشمن سرطان روده بزرگ در بسته خبری سلامت ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بعضی افراد هستند نشاط، میل و انگیزه خوردن غذا ندارند، در این حالت باید مصرف غذا را فراموش کرد زیرا هضم غذا به مشکل خورده و بدتر باعث آسیب رسیدن بیشتر به بدن خواهد شد، برای افرادی که میل به مصرف غذا ندارند باید به سراغ مواردی رفت که میل خوردن به غذا را در بدن ایجاد کند، از عواملی که میل خودن به غذا را زیاد می‌کند مصرف ترشی‌ها است.

باید غذایی مصرف شود که میل به خوردن آن را بیشتر داشته باشید و آن را به اصطلاح با جون و دل میل کنید، زیرا که اشتیاق پیدا کردن به غذا باعث بهتر شدن هضم می‌شود، تحلیل مزاجی این امر این است که شوق و میل گرمی ایجاد می‌کند و این گرمی باعث می‌شود غلطت خون کم شود و هضم غذا راحت تر انجام شود. بهتر است برای بچه‌هایی که میل به خوردن ندارند قبل از غذا از چاشنی‌های ترش مثل رب انار، آب انار زرشک و آلو استفاده کنید تا حرارت معده کم شده و اشتها تحریک شود.

دارچین دشمن سرطان روده بزرگ/کاهش وزن با مصرف قارچ

خواص اسفناج برای سلامت بدن
اسفناج در حفظ سلامت پوست نقش ویژه ای دارد، اشعه فرابنفش ممکن است در تماس با پوست فرد منجر به سرطان پوست شود یا ظاهر پوست را خراب کند، ویتامین C و A موجود در اسفناج، آسیب ناشی از اشعه فرابنفش را ترمیم می‌کنند. اگر مصرف مواد غذایی حاوی آنتی‌اکسیدان، مانند اسفناج را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید، سرعت تولید سلول‌های پوستی را بالا می‌برید و تولید کلاژن را در پوست تحریک می‌کنید. کلاژن یکی از مواد سازنده پوست است که در بهبود کشسانی و زیبایی پوست نقش دارد.

اسفناج غنی از فیبر است در پیشگیری از دیابت بسیار مؤثر است، این سبزی حاوی استروئیدهای مفیدی به‌نام فیتواکسایتروئید است. اسفناج غنی از منیزیم است و پس از پخته‌شدن نیز منیزیم آن از بین نمی‌رود. منیزیم یکی از مواد معدنی مهم در بدن به‌شمار می‌رود و در کارکرد سالم سلول‌ها و بیش از ۳۰۰ عملکرد مختلف بدن نقش دارد.

برنج قهوه‌ای و خواص آن برای بدن
یک متخصص علوم غذایی، اظهار کرد: برنج در دو نوع سفید و قهوه‌ای قابل مصرف است که در نوع قهوه‌ای آن به دلیل حفظ لایه نازک، ویتامین‌ها و املاح آن حفظ می‌شود و به همین دلیل از ارزش غذایی بیشتری برخوردار است.

محمدحسین عزیزی افزود: اگر چه نشاسته موجود در برنج قهوه‌ای با سفید آن برابر است، اما به این دلیل که سبوس آن پولیش نشده است، در مقایسه با برنج سفید از ارزش غذایی بیشتری برخوردار است.

وی تصریح کرد: در نوع قهوه‌ای آن به دلیل حفظ لایه نازک، ویتامین‌ها و املاح آن حفظ می‌شود و به همین دلیل از ارزش غذایی بیشتری برخوردار است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس درباره اینکه آیا برنج قهوه‌ای موجب لاغری و کاهش وزن هم می‌شود، گفت: مصرف این نوع برنج به این دلیل که فیبر چندانی ندارد، نمی‌توانند موجب کاهش وزن شود و نشاسته موجود در آن چاق کننده خواهد بود و در صورت مصرف مداوم، تأثیری در کاهش وزن نخواهد داشت.

این متخصص علوم غذایی، تاکید کرد: چنان‌چه شخصی با هدف لاغری و کاهش وزن بخواهد برنج قهوه‌ای مصرف کند، تنها در صورتی که میزان مصرف آن را کم کند، به کاهش یا جلوگیری از افزایش وزن خود کمک کرده است.

عادت‌های غلط علت چاقی
رئیس انجمن تغذیه البرز، اظهار کرد: الگوی غذایی نادرست یکی از مهمترین علل چاقی در کشور و البرز است، مصرف فست فود، غذاهای چرب و خوراکی‌های ناسالم از جمله عوامل اضافه وزن به شمار می‌آید.

دارچین دشمن سرطان روده بزرگ/کاهش وزن با مصرف قارچ

فرزانه باقر زاده با بیان اینکه مصرف سبزیجات و غذاهای سالم رو به کاهش است، افزود: شاخص توده بدنی BMl نشان دهنده وضعیت وزن افراد در بزرگسالی است که اگر این شاخصه حدود ۲۴.۹ درصد باشد وزن سالم به شمار می‌آید.

وی با تاکید بر اینکه شاخص توده بدنی اگر بالغ بر عدد ۴٠ باشد بیانگر چاقی مفرط است، گفت: اگر ارزیابی شاخص توده بدنی بین ۲۵ تا ۲۹.۹ درصد باشد نشان دهنده چاقی است، مطابق ارزیابی‌های اعلام شده آمار اضافه وزن در کشور، ۳۵/۲ درصد است، همچنین ارزیابی‌های انجام شده در استان نشان می‌دهد که آمار جمعیت افراد چاق در البرز ۳۹ درصداست.

رئیس انجمن تغذیه البرز، تصریح کرد: باید چاقی را از دوران کودکی کنترل کنیم، چرا که ادامه روند چاقی در سنین بالاتر منجر به بیماری‌هایی از جمله بیماری‌های قلبی، عروقی و دیابت خواهد شد. چاقی یک بیماری به حساب می‌آید افرادی که دچار اضافه وزن شده‌اند ۲۰ درصد بیشتر از سایر افراد دچار بیماری می‌شوند.

باقرزاده با اشاره به اینکه چاقی یکی از علل کوتاه شدن قد در کودکان است، اظهار کرد: افزایش اضافه وزن زمانی صورت می‌گیرد که مقدار کالری دریافتی بیش از کالری مصرفی باشد.

دارچین دشمن سرطان روده بزرگ
بر اساس یک تحقیق جدید، ترکیب خاصی در دارچین پیدا شده است که یک مهارکننده قوی سرطان روده بزرگ است، ئورگ واندارک به همراه همکارش پروفسور دونا ژانگ (از دانشگاه آریزونا) به تازگی تحقیقی را کامل کرده‌اند که در آن ترکیبی به نام سینامالدهید که به دارچین عطر و بوی خاصی می‌دهد را به رژیم غذایی موش‌ها اضافه کردند، این ترکیب از موش‌ها در برابر سرطان روده بزرگ محافظت کرده بود.

با دریافت سینامالدهید، سلول‌های این حیوان توانایی محافظت از خود را پیدا کرده و از طریق سم زدایی و ترمیم در برابر ماده سرطانی مقاومت کرده بودند. ژانگ این یافته را مهم تلقی کرد کرده و تاکید دارد سرطان روده بیماری مهاجمی بوده و قابلیت پیش بینی آن ضعیف است، فوری نیاز داریم تا استراتژی‌های موثرمان در برابر این بیماری را گسترش دهیم.

گام بعدی در این تحقیق آزمایش این است که آیا دارچین به خاطر وجود سینامالدهید با استفاده از این مدل سرطان، از سرطان‌ها پیشگیری می‌کند یا خیر. به دلیل اینکه دارچین ماده غذایی بی خطری است که امروزه بسیار زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد، ساخت داروی ترکیبی جدید از آن بردرمان سرطان، زیاد هم غیر ممکن به نظر نمی‌رسد.

کاهش وزن با مصرف قارچ
افزودن قارچ به وعده‌های غذایی روزانه، ضمن دریافت مواد مغذی ضروری برای بدن، یک قدم مثبت به سمت کاهش وزن و تناسب اندام است. قارچ علاوه بر داشتن ویتامین‌های بسیار مفید فاقد چربی، کربوهیدرات و کالری اضافی است، با اضافه کردن یک وعده قارچ در رژیم غذایی خود می‌توانید برای همیشه از کمبود ویتامین D و فیبر خلاص شوید.

دارچین دشمن سرطان روده بزرگ/کاهش وزن با مصرف قارچ

بررسی‌های انجام شده توسط مرکز بهداشت و تغذیه ملی (NHANES) در بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ نشان می‌دهد که اضافه کردن قارچ به وعده‌های غذایی نه تنها از فقر ویتامین‌هایی مانند فسفر، پتاسیم، مس، فیبر، ریبوفلاوین، نیاسین، کولین، روی و سلنیوم جلوگیری می‌کند، هیچ گونه ضرری برای بدن نداشته و مانند برخی مواد غذایی فاقد سدیم، چربی، کربوهیدرات و کالری بالا است، در نتیجه منجر به اضافه وزن هم نمی‌شود.

محققان در تحقیقات خود خاطر نشان کردند که مصرف قارچ‌هایی که در معرض نور ماورا بنفش رشد می‌کنند، دوز ۵ میلی‌گرمی ویتامین D مورد نیاز روزانه بدن را تأمین می‌کنند،
از سوی دیگر وقتی قارچ به رژیم غذایی معمولی اضافه شود، مواد مغذی مهمی را به آن اضافه می‌کند. مطالعات اخیر نشان می‌دهد که با اضافه شدن یک وعده ۸۴ گرمی قارچ معادل ۵ عدد قارچ متوسط به رژیم غذایی، مواد مغذی بسیاری از جمله پتاسیم، ویتامین‌های گروه B و مواد معدنی بسیاری تأمین می‌شود.
برچسب ها: دارچین ، سرطان ، روده
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: