کد خبر: ۲۷۴۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۹ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - 2021February 25
گاهی برایمان سوال می شود آن هایی که ۱۰۰ سال عمر می کنند چه عادات غذایی دارند. به طور معمول ما انتظار جوابی مانند میوه، سبزیجات و یک رژیم غذایی معتدل را داریم.

شفاآنلاین>سلامت> میسائو اوکاو ۱۱۷ ساله معتقد بود دو چیز این طول عمر بسیار زیاد را به زندگیش بخشیده: خواب و سوشی. گذشته از اینکه او هر روز حداقل ۸ ساعت می‌خوابید، از نوع ویژه‌ای سوشی که با سرکه و برنج بخارپز می‌شد لذت می‌برد.

به گزارش شفاآنلاین: گاهی برایمان سوال می شود آن هایی که ۱۰۰ سال عمر می کنند چه عادات غذایی دارند. به طور معمول ما انتظار جوابی مانند میوه، سبزیجات و یک رژیم غذایی معتدل را داریم. با این حال افرادی هستند که جوابی مغایر و خاص و حتی بعضی اوقات عجیبی برایمان دارند. با هم نگاهی به این مواد و خوراکی ها می اندازیم.

۱- بیکن

سوزانا جونز توانست ۱۱۶ سال زندگی کند. او بخاطر خوردن ۴ تکه بیکن، تخم مرغ و بلغور در صبحانه مشهور بود. به گفته خواهرزاده سوزانا، این خانم همیشه یک تکه از بیکن را برای بعدا نگه می داشت. البته ناگفته نماند که خواب بالای ۱۰ ساعت وی هم تاثیر بسزایی در عمر طولانیش داشت.

۲- تخم مرغ خام

اما مورانو که درسال ۱۸۹۹ به دنیا آمد توانست تا ۱۱۷ سالگی زندگی کند. او از دوران نوجوانی به رژیم غذایی عجیبی عادت داشت. مورانو ۹۰ سال به خوردن ۳ تخم مرغ در روز مشغول بود که ۲ تای آن خام بودند. وی به پختن کلوچه نیز بسیار علاقه داشت.

۳- شکلات

جین کالمنت با ۱۲۲ سال سن احتمالا پیرترین انسانی باشد که زمین به خود دیده. او در زندگی خود بسیار فعال بود و در ۱۰۰ سالگی نیز می توانست دوچرخه سواری کند. گفته ها حاکی از آن است که او از خوردن شکلات بسیار لذت می برد و بصورت هفتگی نیز تقریبا یک کیلوگرم شکلات مصرف می کرد.

۴- چیپس

مصاحبه های موجود از ماتیلدا کورسیا که توانست ۱۰۱ سال عمر کند نشان می دهد او هم یک غذای نامعقول در سبد غذایی اش داشت. وی در این مصاحبه ها بیان می کند که طول عمر زیاد خود را مدیون خوردن سه چیپس سیب زمینی در هر شب است.

۵- سوشی

میسائو اوکاو ۱۱۷ ساله معتقد بود دو چیز این طول عمر بسیار زیاد را به زندگیش بخشیده: خواب و سوشی. گذشته از این که او هر روز حداقل ۸ ساعت می خوابید، از نوع ویژه ای سوشی که با سرکه و برنج بخارپز می شد لذت می برد.

۶- شاه ماهی

یکی دیگر از افرادی که توانست ۱۱۵ سال عمر کند به این اشاره کرد که در طول عمر خود به خوردن شاه ماهی و آب پرتقال مشغول بوده است. این فرد تصمیم گرفت پس از مرگ بدن خود در اختیار مراجع علمی قرار دهد.

۷- مرغ سوخاری و بستنی

برای گرترود بینز  ۱۱۵ ساله فقط خوردن بیکن کافی نبود. بستنی و مرغ سوخاری هم در رژیم وی نقش مهمی را ایفا می کردند. به گفته مسئولین خانه سالمندان، او فردی فروتن بوده و مجموعه های تلویزیونی را دوست داشته است.

۸- نوشابه رژیمی

ترزا رولی هر روز از خوردن یک قوطی کوکاکولا لذت می برد. البته در این مورد نمی توانیم بگوییم که شخص مورد بحث تمام سال های عمر خود را مشغول به نوشیدن نوشابه بوده. به این دلیل که وی ۶۸ سال قبل از فروخته شدن نوشابه و در سال ۱۹۱۴ به دنیا آمده. وی در یک مصاحبه در ۱۰۴ سالگی به این اشاره می کند که از خوردن نوشابه بسیار لذت می برده است.

 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: