کد خبر: ۲۷۴۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - 2021February 24
می‌توانید از روغن نارگیل، روغن بادام، روغن زیتون یا هر روغن دیگری استفاده کنید. مو‌های خود را به طور کامل با کمی روغن ماساژ دهید و آن‌ها را با حوله بپوشانید.
شفاآنلاین>سلامت>در مطلب زیر، قصد داریم به موضوع شکستگی مو، دلایل و راه‌های درمان آن بپردازیم. با ما همراه باشید.
به گزارش شفاآنلاین:شکستگی مو، یکی از مشکلاتی است که خانم‌ها اغلب آن را تجربه کرده‌اند، به خصوص کسانی که دوست دارند مو‌های بلندی داشته باشند.

جالب است بدانید در طول روز ممکن است کار‌هایی انجام دهید که ناخواسته به موهای‌تان آسیب وارد کنید و همین کار‌ها باعث آسیب جدی در بلندمدت به موهای‌تان شود.

اما باید بدانید که با تغییر سبک زندگی در بیشتر موارد می‌توان این مشکل را برطرف کرد. امروز در این مطلب، قصد داریم به موضوع شکستگی مو، دلایل و راه‌های درمان آن بپردازیم. با ما همراه باشید.

دلایل شکستگی مو
برخی مواقع در شکنندگی مو، ریشه مو‌ها درگیر نمی‌شود و فقط ساقه مو‌ها آسیب می‌بیند و خرد می‌شود. بیماری‌هایی مثل کم خونی، کم کاری یا پرکاری تیروئید، مصرف بی‌رویه ژل‌های شیمیایی، استفاده از اتو یا سشوار با حرارت بسیار بالا از جمله عواملی است که در طولانی مدت می‌تواند باعث خرد شدن و شکنندگی مو‌ها شود.

این حالت شکنندگی در افرادی که از برس و شانه‌های فلزی استفاده می‌کنند یا خیلی محکم مو‌های خود را شانه می‌زنند یا با کش‌های پلاستیکی محکم مو‌های شان را می‌بندند نیز بسیار شایع است.

رژیم غذایی و کمبود ویتامین‌ها نیز در زیبایی یا شکنندگی مو‌ها نقش بسیار مهم و اساسی ایفا می‌کند.

اما راه‌های درمان آن:
۱- ماسک تخم مرغ

استفاده از تخم مرغ به تنهایی برای نرم کردن مو‌ها کافی است و مانع از شکنندگی آن‌ها می‌شود و اگر تخم مرغ را با مواد طبیعی دیگرمانند حنا ترکیب کنید می‌تواند برای موهای‌تان فوق العاده عمل کند.

۲-ماساژ روغن

می‌توانید از روغن نارگیل، روغن بادام، روغن زیتون یا هر روغن دیگری استفاده کنید. مو‌های خود را به طور کامل با کمی روغن ماساژ دهید و آن‌ها را با حوله بپوشانید. سپس بخوابید و صبح موهای‌تان را بشویید.

۳-مخلوط ویتامین E با شامپو

ویتامین E می‌تواند برای پوست و مو‌های شما شگفتی ایجاد کند. مقداری ویتامین E از داروخانه بخرید، یک سوراخ در آن‌ها ایجاد و روغن آن را استخراج کنید. این روغن را با شامپوی خود مخلوط کنید. به این ترتیب هم مو‌های خود را تمیز و هم به سالم ماندن آن‌ها کمک می‌کنید.

۴- آب پیاز

آب پیاز، یکی از بهترین روش‌ها برای جلوگیری از شکنندگی مو است. آن‌ها را تکه و خرد کنید و آب‌شان را بگیرید. آب پیاز را به مو‌های خود بمالید. بگذارید برای چند دقیقه بماند سپس آن را بشویید.

۵- ماسک مو با سرکه سیب

کافی است یک قاشق چای خوری از سرکه سیب را با دو قاشق روغن زیتون ترکیب و سه عدد سفیده تخم مرغ به آن اضافه کنید و ترکیب حاصل را به مدت ۳۰ دقیقه روی مو‌ها بگذارید. مو‌ها را با کلاه یا پلاستیک بپوشانید سپس بشویید.
برچسب ها: دلایل ، شکنندگی ، مو
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: