کد خبر: ۲۷۴۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۳ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - 2021February 22
اگر در رگ‌های خونی پلاک ایجاد شود، یک چرخش و اختلال در گردش خون ظاهر می‌شود که ما می‌توانیم با شنیدن صدای ضربان متوجه آن شویم.
شفاآنلاین>سلامت>یک متخصص مغز و اعصاب گفت: وزوز گوش می‌تواند نشانه یک بیماری جدی مانند بیماری قلبی، دیابت و ... باشد.
به گزارش شفاآنلاین:الکساندر یودوکیموف متخصص مغز و اعصاب می‌گوید: بیماری های قلبی عروقی مانند تصلب شرایین، یا التهاب مفصل گیجگاهی فکی یا نقص در آن، می‌تواند یکی از دلایل ایجاد وزوز گوش باشد.

او تصریح کرد: اگر در رگ‌های خونی پلاک ایجاد شود، یک چرخش و اختلال در گردش خون ظاهر می‌شود که ما می‌توانیم با شنیدن صدای ضربان متوجه آن شویم. این اتفاق به تغییر فشار موضعی بوجود آمده در رگ‌های خونی که موجب شدیدتر شدن نبض می‌شود، مربوط است.

به گفته این پزشک متخصص، دیابت نیز می‌تواند یکی از دلایل وزوز گوش باشد، زیرا این بیماری بر سلول‌های شنوایی و مویرگ‌هایی که تکانه عصب را تشکیل می‌دهند، تأثیر می‌گذارد.

بیماری‌های خطرناکی که وزوز گوش نشانه آن است

یا اینکه ممکن است یک مشکل در مهره‌های گردنی شما علت وزوز گوش باشد؛ چراکه استئوکندروز یا درد‌های استخوانی باعث اسپاسم عروق خونی می‌شود که جریان خون را بیشتر مختل می‌کند.

یودو کیموف می‌گوید: البته بیماری‌های گوش و حلق و بینی شیوع بیشتری دارد و علت آن ممکن است عفونت‌هایی مانند التهاب عصب شنوایی یا مراکز شنوایی در پوسته مغز به دلیل ظهور تومور‌های مختلف باشد.

این متخصص اشاره می‌کند که فشار خون بالا یا پایین و مصرف برخی از انواع دارو‌ها نیز می‌تواند باعث وزوز گوش شود.

وزوز گوش، زنگ یا سر و صدای در گوش بدون دخالت عامل خارجی است. بیماران این احساس را به صورت صدای خش خش، سوت، زنگ زدن، صدای ناشی از ریختن آب و صدای ملخ توصیف می‌کنند.
برچسب ها: بیماری ، وزوز ، گوش
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: