کد خبر: ۲۷۴۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - 2021February 21
عباس مسجدی اظهار کرد:سازمان پزشکی قانونی کشور بر حسب وظایف و تکالیفی که بر عهده دارد، در کنار ارائه خدمات کارشناسی پزشکی قانونی به مردم، در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی با دستگاه‌های متعددی در ارتباط است.
شفاآنلاین>سلامت>رئیس پزشکی قانونی گفت: در شرایط فعلی، پزشکی قانونی سالانه به بیش از ۲.۵ میلیون پرونده رسیدگی می‌کند و به عنوان یک سازمان علمی و فنی شناخته می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین:عباس مسجدی رئیس سازمان پزشکی قانونی در جلسه امضای تفاهم نامه همکاری با سازمان اورژانس کشور که صبح امروز یکشنبه سوم اسفند ماه با حضور پیرحسین کولیوند رییس این سازمان در سالن جلسات سازمان پزشکی قانونی کشور برگزار شد، افزود: سازمان پزشکی قانونی کشور بر حسب وظایف و تکالیفی که بر عهده دارد، در کنار ارائه خدمات کارشناسی پزشکی قانونی به مردم، در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی با دستگاه‌های متعددی در ارتباط است.

وی افزود: در شرایط فعلی، پزشکی قانونی سالانه به بیش از ۲.۵ میلیون پرونده رسیدگی می‌کند و به عنوان یک سازمان علمی و فنی شناخته می‌شودکه اظهارنظر‌های کارشناسی آن در احقاق حقوق مردم و تعیین تکلیف پرونده‌ها بسیار سرنوشت ساز و مهم است.

 مسجدی موارد پرونده‌های تلفات و مصدومان حوادث رانندگی و مصدومان نزاع را از پرمراجعه‌ترین بخش‌های سازمان عنوان کرد و گفت: خدمات بسیاری در زمینه معاینات، تشریح، آزمایشگاه و کمیسیون به مردم ارائه می‌شود که از آن جمله می‌توان به بررسی عدم تحمل کیفر، ارزیابی سلامت روان، تعیین علت فوت، انواع خدمات آزمایشگاهی، رسیدگی به موارد قصور و خطا‌های پزشکی اشاره کرد.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به نقش این سازمان در آموزش گروه‌های مختلف دانشجویان پزشکی اظهار داشت: آموزش همه دانشجویان مرتبط با رشته‌های پزشکی، پزشکی قانونی و حتی علوم قضایی و حقوق با آموزه‌های پزشکی قانونی در ارتباط هستند و دوره‌هایی را در این سازمان سپری می‌کنند.

وی همچنین به حضور اعضای علمی در سازمان اشاره و تصریح کرد: پزشکی قانونی تنها سازمان در مجموعه قوه قضاییه است که اعضای هیات علمی در آن اشتغال دارند و همین موضوع نشان دهنده ظرفیت علمی بالای سازمان برای اقدامات آموزشی و پژوهشی است.

مسجدی در پایان با اشاره به امضای تفاهمنامه همکاری با سازمان اورژانس کشور و نیز قدردانی از تلاش‌ها و خدمات ارزنده و شبانه روزی کارکنان این سازمان، امضای این تفاهم نامه را زمینه‌ای برای همکاری بیشتر این دو سازمان و در نتیجه خدمت رسانی بهتر به مردم عنوان کرد.

افزایش دقت و سرعت در ارائه خدمت به مردم 

در ادامه این مراسم کولیوند رییس سازمان اورژانس کشور با ابراز خرسندی از امضای تفاهمنامه مشترک با سازمان پزشکی قانونی، امضای این تفاهمنامه را موجب خدمت رسانی بهتر و افزایش دقت و سرعت در ارائه خدمت به مردم عنوان کرد.

وی افزود: پزشکی قانونی در حوادث و بلایا نقش مهمی در تعیین هویت و شناسایی قربانیان بر عهده دارد آنچنان که در حادثه زلزله کرمانشاه شاهد اقدامات این سازمان و عملکرد خوب آن در شناسایی اجساد بودیم.

 کولیوند با بیان اینکه همکاری پزشکی قانونی و اورژانس قطعا نتایج بسیار خوبی به همراه خواهد داشت که خیر و برکات آن شامل مردم خواهد شد، اظهار داشت: در امور مرتبط با حوادث و بلایا و نیز پیشگیری از وقوع خطا‌ها و قصور پزشکی، همکاری سازمان پزشکی قانونی کشور در ارتقای اطلاعات همکاران اورژانس کمک قابل توجهی خواهد بود و امضای تفاهمنامه، این همکاری و مراودات را افزایش خواهد داد.

رییس سازمان اورژانس کشور کار پزشکی قانونی، به ویژه در بخش‌های فنی و تخصصی را سخت توصیف کرد و افزود: مراجعین پزشکی قانونی عمدتا افراد آسیب دیده و یا کسانی هستند که عزیزی را از دست داده اند بنابراین انتظار دارند که کارشان به بهترین شکل و در کمترین زمان ممکن انجام شود که این انتظارات و در عین حال سختی کار خصوصا در حوادثی جمعی، که شاهد آن بوده ایم، سخت‌تر نیز خواهد بود.فارس

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: