کد خبر: ۲۷۲۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - 2021January 28
با شروع فصل سرما میزان اهدای خون کاهش پیدا می‌کند در حالی که مصرف خون در مراکز درمانی به میزان گذشته باقی مانده است.
شفاآنلاین>سلامت>معاون فنی اداره کل انتقال خون استان گفت: میزان اهدای خون نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۱۵ درصد کاهش داشته. ذخایر خونی نیازمند کمک مردم است.

به گزارش شفاآنلاین:دکتر علیرضا کبیری معاونت فنی اداره کل انتقال خون استان قم در گفت‌وگو با ایسنا گفت: در ده ماهه اول امسال نزدیک به ۳۴هزار نفر از داوطلبین موفق به اهدای خون شدند. از این تعداد حدود ۱۷هزار نفر اهداکنندگان بین سنین ۱۸ تا ۳۵ سال بودند. ۹۶ درصد از این تعداد آقایان و فقط ۴ درصد خانم‌ها هستد. این خودش جای تامل دارد و انتظار می‌رود خانم‌های استان قم بیشتر در زمینه اهدای خون فعال شوند. در استان قم به ازای ۷هزار نفر جمعیت استان ۲۹ نفر در ۱۰ ماهه اول امسال اهدای خون داشتند که نسبت به سال گذشته کاهش داشته. میزان اهدای خون در دی ماه امسال نیز نسبت به دی ماه سال گذشته نزدیک به ۱۵ درصد کاهش داشته است.
وی ادامه داد: با شروع فصل سرما میزان اهدای خون کاهش پیدا می‌کند در حالی که مصرف خون در مراکز درمانی به میزان گذشته باقی مانده است. با توجه به میزان اهدای خون در دو ماهه اخیر ومیزان مصرف مراکز درمانی ذخایر خونی استان کاهش داشته است. بنابراین از هم‌استانی‌های عزیز دعوت می‌کنم امر اهدای خون را جز اولویت‌های خود قرار دهند و بیمارانی را که روی تخت بیمارستان منتظر قطره‌ای از خون اهدایی آن‌ها هستند تا به بهبودی کامل دست پیدا کنند، فراموش نکنند و به این امر پسندیده اهتمام ورزند.
کبیری تصریح کرد: استان قم برای تهیه داروهای مشتق از پلاسما مثل آلبومین، ایمونوگولوبولین‌ها و فاکتورهای انعقادی اقدام به تهیه پلاسما و ارسال به شرکت‌های پالایشگر جهت تولید این فرآورده‌های دارویی مشتق از پلاسما اهتمام ورزید. بر این اساس هر سال قسمت اعظمی ازپلاسمای تولیدی به این امر اختصاص داده شده است و به شرکت‌های پالایشگر که خارج استان وجود دارد ارسال می‌گردد.
برچسب ها: ذخایر ، قم ، معاونت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: