کد خبر: ۲۷۲۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۲ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - 2021January 27
شرکت‌های دانش بنیان فعالیت چشمگیری در حوزه کرونا داشتند. واکسن کرونای رازی به تازگی کد اخلاق را دریافت کرده و به زودی آزمایشات خود را شروع می‌کند

شفاآنلاین>سلامت> دبیر ستاد توسعه زیست فناوری گفت: واکسن کرونای "میلاد نور" در آستانه اخذ مجوز تست انسانی است.

به گزارش شفاآنلاین: مصطفی قانعی، دبیر ستاد توسعه زیست فناوری و دبیر کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا، در مورد فعالیت شرکت‌های دانش بنیانی در حوزه واکسن کرونا اظهار کرد: شرکت‌های دانش بنیان فعالیت چشمگیری در حوزه کرونا داشتند. واکسن کرونای رازی به تازگی کد اخلاق را دریافت کرده و به زودی آزمایشات خود را شروع می‌کند.

قانعی افزود: ممکن است واکسن «میلاد نور» که مرتبط با وزارت دفاع است، به زودی کد اخلاق را دریافت کند.

او ادامه داد: در حال حاضر ۳ واکسن ایرانی کرونا امکان ورود به مرحله آزمایش انسانی را دارند؛ پیش بینی می‌شود تا پایان سال، ۵ واکسن در فاز مطالعات انسانی داشته باشیم.

دبیر ستاد زیست فناوری گفت: واکسن‌هایی که کد اخلاق می‌گیرند یعنی مرحله حیوانی را تمام کرده و مورد تایید هستند و می‌توانند وارد فاز انسانی شوند.

او درباره این شرکت‌ها توضیح داد: تا زمانیکه واکسن شرکتی، کد اخلاق نگیرد، حق رسانه‌ای شدن ندارد و نمی‌توان از آن به عنوان واکسن کرونا یاد کرد.

قانعی درباره حمایت‌های مالی گفت: زمانی که واکسن کرونای شرکت‌ها، فاز یک، یعنی ایمن و سلامت بودن را با موفقیت پشت سر بگذارند، می‌توانند از تسهیلات و حامیان مالی بهره مند شوند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: