کد خبر: ۲۷۲۴۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۹ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - 2021January 27
ظهور گونه‌های جدید کروناویروس در انگلیس، آفریقا و برزیل باعث ایجاد این نگرانی شده است که جهش‌های ایجاد شده در این ویروس ممکن است باعث کاهش اثربخشی واکسن‌ها شود.

شفاآنلاین>سلامت> شرکت آمریکایی مدرنا روز دوشنبه اعلام کرد معتقد است واکسن کرونایش باعث حفاظت افراد در برابر گونه‌های جدید کروناویروس یافت‌شده در انگلیس و آفریقای جنوبی هم می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین: البته شرکت مدرنا می‌گوید پس از اینکه مشخص است پاسخ آنتی‌بادی یا پادتن ناشی از تزریق واکسن کرونایش نسبت به «گونه جدید آفریقای جنوبی» ویروس کرونا ممکن است کاهش یابد، در حال آزمایش یک واکسن یادآور جدید برای ایجاد حفاظت بیشتر درباره این گونه جدید است.

مدرنا در بیانیه‌اش اعلام کرد کاهش پاسخ آنتی‌بادی ناشی از تزریق واکسن در برابر گونه جدید انگلیسی کروناویروس مشاهده نکرده است. به گفته این شرکت، گرچه کاهش پاسخ آنتی‌بادی نسبت به گونه آفریقای جنوبی مشاهده شده است، اما تزریق دو دوز این واکسن هنوز می‌تواند محافظت کافی را ایجاد کند.

ظهور گونه‌های جدید کروناویروس در انگلیس، آفریقا و برزیل باعث ایجاد این نگرانی شده است که جهش‌های ایجاد شده در این ویروس ممکن است باعث کاهش اثربخشی واکسن‌ها شود.

مدرنا گفت اگر شواهدی به دست آید که واقعا حفاظت ناشی از واکسن فعلی‌ در برابر گونه‌های جدید کاهش یافته است،  در حال بررسی این موضوع است که در آینده یک تزریق یادآور- چه از واکسن فعلی و چه از واکسن جدیدی که برای محافظت در برابر گونه آفریقای جنوبی در دست طراحی است- را در دسترس افراد قرار دهد.

مدرنا انتظار دارد که واکسن فعلی دست کم برای یک سال پس از پایان دو تزریقش در افراد از آنها در برابر کروناویروس حفاظت کند. همچنین این شرکت می‌گوید انتظار ندارد نیازی به تزریق سوم واکسن (تزریق یادآور) در دست کم شش ماه پس از دو تزریق ابتدایی وجود داشته باشد.

شرکت‌های فایزر و بیونتک نیز گفته‌اند که آزمایش‌هایشان نشان داده است که واکسنشان بر ضد گونه جدید کرونای انگلیسی موثر است، اما تا به حال نتایج آزمایش‌های مربوط به گونه آفریقای جنوبی را افشا نکرده‌اند.

گونه جدید ویروس کرونا که در ابتدا در انگلیس شناسایی شد، باعث اوج‌گیری شدید موارد کرونا در این کشور شد. این گونه جدید سپس به کشورهای دیگر از جمله برخی از ایالت‌های آمریکا هم رسید. مقامات بهداشت عمومی آمریکا انتظار دارند که این گونه جدید در طول شش هفته به گونه غالب ویروس در این کشور بدل شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: