کد خبر: ۲۷۲۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۷ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - 2021January 26
جمع بندی نتایج مطالعات سرواپیدمیولوژی به تفکیک شیوع و بروز تجمعی توسط دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، بررسی بازگشایی های احتمالی و کاهش سطح رعایت پروتکل ها با توجه به مطالعات شیوع و بروز توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمان و واکسن کووید19 و پاسخ به سوالات سیاستگذاران توسط انستیتو پاستور انجام می شود

شفاآنلاین>سلامت> معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: 5 موضوع مهم سیاستگذاری در حوزه کووید19 به 5 دانشگاه و سازمان تابعه وزارت بهداشت سپرده شده و مقرر شده که آنها 5 خلاصه سیاستی (Policy Brief) تهیه و به معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ارائه کنند.

به گزارش شفاآنلاین: دکتر فرید نجفی در اجلاس مجازی روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور اظهار داشت: جمع بندی نتایج مطالعات سرواپیدمیولوژی به تفکیک شیوع و بروز تجمعی توسط دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، بررسی بازگشایی های احتمالی و کاهش سطح رعایت پروتکل ها با توجه به مطالعات شیوع و بروز توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمان و واکسن کووید19 و پاسخ به سوالات سیاستگذاران توسط انستیتو پاستور انجام می شود.

 
وی افزود: روند رفتارهای پیشگیرانه مردم و پیمایش های کووید19 توسط دانشگاه علوم پزشکی ایران و رصد واریانت های ویروس توسط دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی انجام می شود.
 
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: تا قبل از دی ماه، 50 حجم نمونه و در دی ماه 30 حجم نمونه تصادفی از ویروس در شهرهای مختلف از جمله شهرهای استان مازندران بررسی شده و 30 حجم نمونه دیگر نیز بزودی بررسی می شود و در هیچ کدام از این نمونه ها به جز 6 مورد تایید شده از ویروس جهش یافته انگلیسی، واریانت های ویروس برزیلی و انگلیسی مشاهده نشده است.
 
دکتر نجفی یادآور شد: به همه دانشگاه های علوم پزشکی اعلام کرده ایم نمونه ها را با همکاری شبکه بیماری های ویروسی برای دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ارسال کنند تا مورد بررسی قرار گیرد و در این دانشگاه، ماهیانه 50 حجم نمونه بررسی و نتایج آن رسما اعلام می شود.
 
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه انجام فاز سوم واکسن پاستور در ایران تایید شد و نوشتن پروپوزال شروع و مقرر شد که این معاونت، بر فرآیند نوشتن و تکمیل پروپوزال واکسن پاستور نظارت داشته باشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: