کد خبر: ۲۷۲۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۵ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - 2021January 25
ضرورت مراجعه به متخصص اختلالات جنسی روانشناس بالینی یا روانپزشک متخصص دردرمان اختلالات جنسی بسیار حائز اهمیت است
شفاآنلاین>سلامت جنسی>متخصص اختلال‌های جنسی با اشاره به اینکه نارضایتی جنسی یکی از علت‌های اصلی طلاق به شمار می‌رود، گفت: دیابت، فشارخون و نارسایی کلیوی همچنین برخی اختلالات اضطرابی در  بروز مشکلات جنسی تأثیرگذار هستند.

به گزارش شفاآنلاین:دکتر فرشاد شیبانی درگفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت درارتباط با سلامت روان ومشکلات جنسی اظهارداشت:ازآنجا که‌ ریشه بسیاری از طلاق‌های عاطفی و قانونی مشکلات جنسی بوده ، بسیار حائز اهمیت است تا این اختلالات هرچه سریعتر توسط متخصص اختلالات جنسی ارزیابی و درمان شود.

وی ادامه داد:درابتدا درمان شرح حال کاملی از مسائل جسمانی و روانشناختی زوجین گرفته می شود چراکه بیمارهای جسمی خاص از قبیل دیابت، فشارخون و نارسایی کلیوی همچنین برخی اختلالات روانپزشکی همچون اختلالات خلقی و اضطرابی و… در  بروز مشکلات جنسی بسیار تأثیرگذار هستند.

این متخصص اختلال‌های جنسی با اشاره به اینکه درمان های شناختی – رفتاری یا CBT نتیجه بسیار خوبی در درمان اختلالات جنسی داشته است، گفت: بنابراین در این زمینه ضرورت مراجعه به متخصص اختلالات جنسی روانشناس بالینی یا روانپزشک متخصص دردرمان اختلالات جنسی بسیار حائز اهمیت است چرا که با دادن تمرین‌های رفتاری مختلف به زوجین، تغییر افکار آن‌ها، مهارت آموزی و ارتقا سطح دانش جنسی به درمان این اختلالات خواهد پرداخت.

شیبانی ادامه داد: در کنار تکنیک‌های اصلی، درمانگر می کوشد با تغییر سبک زندگی زوجین فرایند درمان را تسریع بخشد از این نکته نیز نباید غافل شد که ارتباط جنسی رضایت بخش در بستر یک ارتباط عاطفی گرم و صمیمانه اتفاق می افتد که مهارت های حل تعارض، اختلاف و مهارت مذاکره شاه کلید اصلی در ایجاد رابطه صمیمانه است.

دبیر کمیته سلامت روان و رسانه انستیتو روانپزشکی تهران تصریح کرد: زوج های که در ارتباط برقرار کردن با یکدیگر مشکل دارند و نمی توانند هم‌زبان یک‌دیگر باشند، تنش و درگیری‌های زیادی باهم دارند واین درحالی بوده که درمانگر علاوه بر درمان مشکلات جنسی، به رفع تنش و تعارضات زوجین نیز خواهد پرداخت.

وی با اشاره به اینکه رضایت جنسی مولفه ای بنیادین در زندگی همسران است،گفت: بنابراین نارضایتی جنسی به عنوان یکی از علت های اصلی طلاق محسوب می شود همچنین این نارضایتی خود را به گونه‌ های مختلف در زندگی مشترک نشان می دهد و زوجین، بسیاری از اوقات نسبت به ریشه اختلافات بینش ندارند.

این زوج درمانگر اضافه کرد: امروزه نهاد، بسیاری از خانواده ها را مشکلات جنسی تهدید می کند و متاسفانه تابوهای غلط نیز منجر می شود تا این مشکلات بیان نشوند همچنین موضوعات مختلفی سبب نارضایتی زوجین در رابطه جنسی می شود همچون نداشتن دانش جنسی کافی، نشناختن ساختارهای جنسی و ناآشنا بودن با چرخه جنسی همسر یکی از دلایل مهم این نارضایتی است.

شیبانی خاطرنشان کرد:تصور بیشتر افراد از یک رابطه زناشویی سالم، رسیدن به لذت و حس رهایی ناشی از آن است اما محققان دلایل زیادی را مطرح کرده‌اند که نشان می‌دهد رابطه زناشویی فقط یک فعالیت لذ‌ت‌بخش نیست، بلکه در طول این رابطه هورمون‌هایی در بدن زن و مرد آزاد می‌شوند که می‌تواند در بالابردن سطح سلامت عمومی‌شان بسیار مفید باشند.

 این متخصص اختلال های جنسی گفت: ارتباط جنسی زوجین باعث کاهش استرس‌های روزانه، خواب بهتر، افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن، کاهش دردهای مزمن، کم شدن خطر ابتلا به سرطان پستان، محافظت از پروستات و بهبود عملکرد قلب می شود.

 وی عنوان کرد: گاهی اوقات شاهد این موضوع در زوجین هستیم که مهارت‌های لازم جهت مدیریت استرس و تنش را ندارند و استرس خود را در قالب مشکلات جنسی نمایانگر می کند بنابراین از این نکته نباید غافل شد که زوجینی که ارتباط عاطفی خوبی با یکدیگر ندارند در مسائل جنسی خود هم با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد لذا توجه به موضوع سلامت جنسی بیار حائز اهمیت است.
برچسب ها: ارتباط ، جنسی ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: