کد خبر: ۲۷۲۲۶۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۴ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - 2021January 25
قرار است در روزهای آینده نخستین بخش از واکسن‌ وارداتی کرونا وارد کشور شود. به گزارش وبدا، این خبری است که روز گذشته وزیر بهداشت اعلام کرد و گفت که این واکسن از منابع مطمئنی وارد کشور می‌‌شود و اولویت هم با گروه‌های آسیب‌پذیر است.

شفاآنلاین>سلامت> قرار است در روزهای آینده نخستین بخش از واکسن‌ وارداتی کرونا وارد کشور شود. این خبری است که روز گذشته وزیر بهداشت اعلام کرد و گفت که این واکسن از منابع مطمئنی وارد کشور می‌‌شود و اولویت هم با گروه‌های آسیب‌پذیر است.

به گزارش شفاآنلاین:حالا براساس اعلام رئیس مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، هیأت امنای ارزی این وزارتخانه، اختیار واردات واکسن را به‌طور مستقیم یا از طریق شرکت‌های خصوصی مجاز، عهده‌دار شده است.

براساس اعلام کیانوش‌ جهانپور، بررسی و تأیید آیین‌نامه ثبت سریع و صدور مجوز واردات اضطراری واکسن کرونا در جلسه کمیته ملی واکسن کووید-۱۹ مرجع تأیید نهایی واکسن ازجمله خارجی یا تولید داخل، سازمان غذا و دارو خواهد بود. به‌گفته او، از ابتدا تأکید کمیته ملی واکسن بر آن بوده که هرگونه انجام کارآزمایی بالینی واکسن‌های خارجی در کشور منوط به مشارکت در تولید و انتقال فناوری خواهد بود.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت از برگزاری 12نشست هم‌اندیشی و جلسه کمیته ملی واکسن کووید-19 در ماه‌های گذشته خبر داد و گفت که در این جلسه‌ها، علاوه بر رهگیری و هدایت و برنامه‌ریزی برای واکسیناسیون همگانی اثربخش و ایمنی علیه بیماری کووید-۱۹، موضوع تسهیل دستیابی به واکسن تولید داخل مستمر پیگیری و تصمیم‌سازی‌ شده که نتایج خوبی تا‌کنون دربرداشته است.

به‌گفته او، در جلسه یازدهم کمیته ملی واکسن کووید-۱۹ در آذرماه، آیین‌نامه ثبت سریع و صدور مجوز واردات اضطراری واکسن کرونای پیشنهادی سازمان غذا و دارو هم پس از بحث و بررسی، مورد تأیید اعضای کمیته قرار گرفته و برای ابلاغ، به مراجع ذیربط داده شده است. جهانپور این را هم اضافه کرد که برنامه کلی واکسیناسیون علیه کووید-۱۹ تغییری نداشته ‌است .روزنامه همشهری


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: