کد خبر: ۲۷۲۲۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - 2021January 24
مردم می توانند با کاهش مصرف گوشت قرمز، شیرینی جات و غذاهای چرب و مضر، خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش دهند.
شفاآنلاین>سلامت>فوق تخصص قلب و عروق گفت: مردم می توانند با کاهش مصرف گوشت قرمز، شیرینی جات و غذاهای چرب و مضر، خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش دهند.
به گزارش شفاآنلاین:دکتر محمدرضا محمدحسنی فوق تخصص قلب و عروق  با اشاره به مصرف داروهای گیاهی برای پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی اظهار داشت: مصرف این داروها اشکالی ندارد. مردم باید متوجه این موضوع باشند که مصرف سبزیجات و بعضی از دمنوش های گیاهی می تواند برای سلامتی بدن بسیار مفید باشد و تا حدودی خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد.

وی افزود: مردم می توانند با کاهش مصرف گوشت قرمز، شیرینی جات و غذاهای چرب و مضر، خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش دهند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مصرف داروهای شیمیایی هم می تواند خطر مشکلات ناشی از بیماری های عروقی را کاهش دهد یا خیر، گفت: هیچ فردی به طور خودسرانه نمی تواند دارویی مصرف کند مگر اینکه داروها با تجویز پزشک و برای درمان بیمار تجویز شده باشند.

فوق تخصص قلب و عروق با اشاره به اینکه هیچ بیماری نمی تواند از داروخانه و بدون داشتن نسخه، دارویی برای درمان بیماری های قلبی و عروقی مصرف کند، افزود: هر پزشکی بر اساس دلایلی محکم برای بیمار دارو تجویز می کند. به طور مثال مصرف دارویی مانند آسپرین اگر توسط پزشک برای بیمار تجویز شود می تواند تا حدودی ریسک و خطرات بیماری قلبی و عروقی را کاهش دهد.

 دکتر محمدحسنی ادامه داد: داروی آسپرین بدون تجویز پزشک نباید برای پیشگیری از بیماری مصرف شود. هیچ فردی نمی تواند بر اساس بالا رفتن سن خود به داروخانه مراجعه کند و داروی آسپرین خریداری کند.
برچسب ها: مصرف ، سبزیجات ، بیماری ، قلبی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: