کد خبر: ۲۷۲۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - 2021January 24
‬ بعد از سن بالا که مهمترین فاکتور خطر بستری شدن به دلیل کووید-۱۹ هست،چاقی باعث ۲ برابر شدن ریسک بستری شدن در افراد زیر ۶۰ سال است.

شفاآنلاین>سلامت> ‬ بعد از سن بالا که مهمترین فاکتور خطر بستری شدن به دلیل کووید-۱۹ هست،چاقی باعث ۲ برابر شدن ریسک بستری شدن در افراد زیر ۶۰ سال است.

به گزارش شفاآنلاین: حدود 88 درصد بیماران کووید بستری شده دارای بیش از یک مشکل در رابطه با سلامتی خود بوده‌اند و۶.۳ درصد یک مشکل سلامتی داشته‌اند وتنها ۶.۱ درصد افراد بستری شده کووید هیچ مشکل سلامتی و پزشکی نداشته اند.

چاقی ما را مستعد بیماریهای عفونی میکند چون باعث کاهش سطح ایمنی بدن است.قند خون افزایش یافته نقش مهم در تکثیر ویروس و ایجاد طوفان سیتوکینی دارد یعنی پاندمی واقعی،متابولیسم مختل گلوکز و به عبارت دیگر مقاومت به انسولین است.

مقاومت به انسولین که شیوع بالایی هم دارد به نوبه خود یک بیماری ناشی از رژیم غذایی غلط است.به طور خاص غذاهای فرآوری شده که سرشار از قندهای اضافه شده و غلات فرآوری شده و روغنهای گیاهی دارای امگا۶ فرآوری شده در صنعت است.

جالب این است که با مداخلات رژیم غذایی اکثر نشانگرهای سلامتی بهبود پیدا می‌کننداگر می‌خواهیم در این پاندمی کووید تعداد کمی آسیب ببینند، بهبود سلامت متابولیک و مقاومت به انسولین باید در اولویت باشد.

عملکرد ایمنی قوی برای مقابله با پاندمی ضروری است.در بحث سلامتی، پرداختن به مقاومت انسولین ضروری است چون یک عامل کلیدی در اکثر بیماریهای مزمن است.نکته مهم در کاهش مقاومت به انسولین، رژیم غذایی سالم و کاهش مصرف غذاهای فرآوری شده است لذا افراد باید شکر را به ۲۵ گرم در روز محدود کنند،مصرف کربوهیدرات را کاهش دهند واز مصرف غذاهای فرآوری شده شامل فست فود اجتناب کنند و فعالیت فیزیکی خود را افزایش دهند به خصوص کسانی که ساعت‌های زیادی در روز را می‌نشینند باید پیاده روی خود را افزایش دهند چون نشستن طولانی مدت باعث افزایش مقاومت به انسولین می‌شود وخواب مناسب شبانه ۸ ساعته داشته باشند وکمبود ویتامین دی را اصلاح کنند واز استرس دوری کرده و از روش‌های کاهش استرس استفاده کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: