کد خبر: ۲۷۲۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۵ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - 2021January 23
یکی از اهداف برنامه اچ. آی. وی بیماریابی است؛ بنابراین مکان‌هایی که احتمال ورود افراد پرخطر زیاد است در برنامه پایش معاونت بهداشتی قرار می‌گیرند.
شفاآنلاین>سلامت>کارشناس بهداشت همدان: به دنبال پایش کمپ‌های ترک اعتیاد این شهرستان، به تازگی۲ معتاد دارای سابقه تزریق مبتلا به ایدز شناسایی شدند.
به گزارش شفاآنلاین: کارشناس برنامه اچ. آی. وی مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت:  یکی از گلوگاه‌های شناسایی مبتلایان به ویروس اچ. ای. وی کمپ‌های ترک اعتیاد هستند؛ زیرا معتادان به مواد مخدر سُنتی ۲۱ روز در این مراکز به سر می‌برند.شناسایی ۲ معتاد دارای سابقه تزریق مبتلا به ایدز

 مریم جعفری افزود: یکی از اهداف برنامه اچ. آی. وی بیماریابی است؛ بنابراین مکان‌هایی که احتمال ورود افراد پرخطر زیاد است در برنامه پایش معاونت بهداشتی قرار می‌گیرند.

وی اضافه کرد: ۱۱ مرکز متعلق به آقایان و یک مرکز بانوان در شهرستان همدان فعال است که تیم‌های مبارزه با بیماری از ساعت ۱۸ تا ۲۰ به این مراکز برای بیماریابی مراجعه می‌کنند.

جعفری ادامه داد: کارشناسان علاوه بر تست اچ. آی. وی و بیماریابی فعال، اقدام به آموزش معتادان حاضر در مراکز ترک اعتیاد برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس می‌کنند.

وی بیان کرد: بیشتر مراجعان به کمپ‌های ترک اعتیاد سابقه تزریق موادمخدر نیز داشتند و احتمال آلوده شدن آن‌ها به ویروس اچ. آی. وی ایدز زیاد است بنابراین یکی از گلوگاه‌های شناسایی مبتلایان به این ویروس مراکز ماده ۱۵ یا همان کمپ ترک اعتیاد است.

کارشناس برنامه اچ. آی. وی (ایدز) مرکز بهداشت شهرستان همدان اضافه کرد: از سال ۷۶ تاکنون ۴۱۳ فرد مبتلا به ویروس اچ. آی. وی ایدز در شهرستان همدان شناسایی شدند که ۷۰ درصد آن‌ها معتادان تزریقی هستند.

وی اضافه کرد: هر چند سهم معتادان تزریقی در ابتلا به اچ. آی. وی زیاد است، اما از سال ۹۴ این الگو تغییر کرده و انتقال ویروس از طریق رفتار‌های جنسی بیشتر شد.
برچسب ها: معتاد ، سابقه ، تزریق
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: