کد خبر: ۲۷۲۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - 2021January 21
تورین به بدن کمک می‌کند تا چربی‌ها و روغن‌ها را هضم کند و به طور طبیعی در اسیدهای صفراوی روده یافت می‌شود. گاز سمی سولفید هیدروژن محصول جانبی تورین است.
شفاآنلاین>سلامت>دانشمندان در مطالعه دفاع طبیعی بدن در برابر عفونت باکتریایی، ماده مغذی موسوم به «تورین» را شناسایی کردند که به روده کمک می کند عفونت های قبلی را به یاد آورده و باکتری مهاجم را از بین ببرد.
به گزارش شفاآنلاین:یافته جدید محققان می‌تواند به تلاش برای یافتن گزینه‌های جایگزین آنتی بیوتیک کمک کند.

دانشمندان می‌دانند که میکروبیوم ها، میلیاردها میکروب مفید که به طور هماهنگ در داخل روده ما زندگی می‌کنند، می‌توانند افراد را در برابر عفونت‌های باکتریایی محافظت نمایند، اما در مورد چگونگی محافظت از آنها اطلاعات کمی در دست است.

دانشمندان مشاهده کردند میکروبیوم هایی که قبلاً عفونت را تجربه کرده و به موش‌های فاقد میکروب منتقل شده بودند، به پیشگیری از ابتلاء به Kpn (Klebsiella pneumonia) کمک کردند.

آنها گروهی از باکتری‌ها موسوم به Deltaproteobacteria را که در مبارزه با این عفونت‌ها نقش دارند، شناسایی کردند و بررسی‌های بیشتر منجر به شناسایی ماده مغذی تورین به عنوان محرک فعالیت Deltaproteobacteria شد.

تورین به بدن کمک می‌کند تا چربی‌ها و روغن‌ها را هضم کند و به طور طبیعی در اسیدهای صفراوی روده یافت می‌شود. گاز سمی سولفید هیدروژن محصول جانبی تورین است.

دانشمندان بر این باورند که مقادیر کم تورین باعث می‌شود که عوامل بیماری زا بتوانند در روده کلونی سازی نمایند، اما مقادیر زیاد آن باعث تولید سولفید هیدروژن کافی برای جلوگیری از کلونی سازی می‌شود.

در طول مطالعه، محققان دریافتند که یک عفونت خفیف برای آماده سازی میکروبیوم ها برای مقاومت در برابر عفونت بعدی کافی است و کبد و کیسه صفرا که اسیدهای صفراوی حاوی تورین را تولید و ذخیره می‌کنند، می‌تواند نقش حفاظتی طولانی مدت در برابر عفونت داشته باشند.
برچسب ها: ماده ، مغذی ، عفونت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: