کد خبر: ۲۷۲۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۳ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - 2021January 21
تیم‌های سیار خونگیری از مردم نوع دوست و خیر به سه تیم در تهران افزایش پیدا کرده است و در روز‌های تعطیل چهار مرکز به منظور پذیرش از اهداکنندگان خون فعال هستند.
شفاآنلاین>سلامت>مدیر کل انتقال خون استان تهران با ابراز نگرانی از کاهش اهدای خون گفت: ۱۶۵ بیمارستان تهران در شرایط وخیمی قرار دارند.
به گزارش شفاآنلاین:محمد رضا مهدی زاده مدیر کل انتقال خون استان تهران  با اشاره به کاهش ذخایر خون و بانک خون در استان تهران اظهار کرد: در شرایط کنونی ذخایر خون و فرآورده‌های خونی در سطح استان تهران کاهش پیدا کرده است و علی رغم پیگیری‌های ما برای افزایش میزان مراجعه اهدا کنندگان خون و فرآورده‌های خونی هنوز دچار مشکل در این خصوص هستیم.

او ادامه داد: تیم‌های سیار خونگیری از مردم نوع دوست و خیر به سه تیم در تهران افزایش پیدا کرده است و در روز‌های تعطیل چهار مرکز به منظور پذیرش از اهداکنندگان خون فعال هستند.

مهدی زاده بیان کرد: اگر روند مراجعه افراد به مراکز انتقال خون به همین شکل ادامه پیدا کند، در تامین خون و فرآورده‌های خونی ۱۶۵ بیمارستان دچار مشکل خواهیم شد. نیاز بیماران به خون دائمی است و مردم خیر باید به طور مستمر مشارکت بالایی در زمینه اهدای خون سالم خود داشته باشند.

نیاز بیماران سرطانی به پلاکت محدودیت زمانی ندارد
او تاکید کرد: با کاهش بیماری کرونا، عمل‌های جراحی غیر اورژانسی در کشور و به ویژه در تهران افزایش پیدا کرده است و به همین دلیل درخواست بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به خون و فرآورده‌های خونی بیشتر شده است.

مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: یکی از فرآورده‌های خونی مورد نیاز بیماران سرطانی پلاکت خون است که از نیمه عمر کوتاه سه روزه برخوردار است و به همین دلیل اهدای خون یک موضوع دائمی و همیشگی است، زیرا نیاز بیماران سرطانی به پلاکت مختص زمان و ایام خاصی نخواهد بود.
برچسب ها: وضعیت ، خون ، بیمارستان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار