کد خبر: ۲۷۱۹۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - 2021January 20
علائم و نشانه‌های افسردگی چیست؟ این علائم و نشانه‌ها ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشند ولی برخی از علائم در همه افسردگان مشترک است.

شفاآنلاین>سلامت>  علائم و نشانه‌های افسردگی چیست؟ این علائم و نشانه‌ها ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشند ولی برخی از علائم در همه افسردگان مشترک است.

به گزارش شفاآنلاین: افسردگی زمانی اختلال تلقی می‌شود که حداقل پنج علامت همزمان به مدت بیش از دو هفته در فرد مشاهده شود. این علائم عبارتند از:

1- احساس درماندگی و ناامیدی (به این معنی که هیچ چیز درست نمی‌شود) 2- عدم علاقه به سرگرمی‌ها، تفریحات، ورزش و ناتوانی از داشتن احساس لذت و خوشی و بی‌میلی نسبت به رابطه جنسی 3- تغییر بیش از پنج درصد وزن در ماه و تغییر در اشتها 4- تغییرات خواب مانند دیر بیدار شدن یا بی‌خوابی بیش از حد 5- خشم و تحریک پذیری زیاد و احساس بی‌قراری و آشفتگی و عصبانیت و سطح تحمل پایین 6- کمبود انرژی، احساس خستگی، تنبلی، احساس سنگینی به طوری که حتی وظایف کوچک هم طاقت فرسا به نظر می‌رسند 7- احساس بیزاری از خود، احساس گناه و سرزنش خود 8- رفتارهای عاری از مسئولیت مثل سوء مصرف مواد، رانندگی بی‌محابا، ورزش‌های خطرناک 9- مشکل عدم تمرکز 10- درد و رنج‌های ناشناخته مانند سردرد، کمردرد و معده درد که با مراجعه به پزشک مشکل خاصی تشخیص داده نمی‌شود. افسردگی انواع مختلفی دارد که در زنان و مردان متفاوت است از جمله افسردگی حاد و خفیف و افسردگی فصلی که بهتر است برای درمان حتما از کمک‌های حرفه‌ای استفاده کنیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: