کد خبر: ۲۷۱۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۸ - ۳۰ دی ۱۳۹۹ - 2021January 19
دکتر ظفرقندی در نامه ای خطاب به وزیر بهداشت ضمن تشکر از زحمات ایشان در عرصه رسیدگی به خانواده معزز شهدای سلامت و تعیین تکلیف پرونده‌های بسیاری از این عزیزان، خواستار رسیدگی به معضلاتی مانند وضعیت مالی خانواده شهدای سلامت، لحاظ نمودن کادردرمان بخش خصوصی در زمره شهدای سلامت و سایر معضلات موجود دراین عرصه شد.


شفاآنلاین>سلامت>رئیس کل سازمان نظام پزشکی در نامه ای خطاب به نمکی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ضمن تشکر از زحمات ایشان در عرصه رسیدگی به خانواده معزز شهدای سلامت و تعیین تکلیف پرونده‌های بسیاری از این عزیزان، خواستار رسیدگی به معضلاتی مانند وضعیت مالی خانواده شهدای سلامت، لحاظ نمودن کادردرمان بخش خصوصی در زمره شهدای سلامت و سایر معضلات موجود دراین عرصه شد. 

به گزارش شفاآنلاین: متن نامه دکتر ظفرقندی رئیس کل سازمان نظام پزشکی خطاب به دکتر ظفرقندی به شرح ذیل است:

جناب آقای دکتر نمکی

وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

 

با سلام و احترام،

ضمن تشکر از زحمات جنابعالی در عرصه رسیدگی به خانواده معزز شهدای سلامت و تعیین تکلیف پرونده‌های بسیاری از این عزیزان، از آنجا که اختیار ویژه‌ای در آیین‌نامه مربوطه به وزیر محترم بهداشت واگذار شده است موارد ذیل خدمت جنابعالی معروض می‌گردد:

1- همانطور که استحضار دارید همکاران زیادی از بخش خصوصی و در مطب‌ها در صف مقدم معاینه و مواجهه با بیماران کرونایی قرار دارند که بعضی از این بزرگواران در این مسیر مبتلا به کرونا و نهایتاً شهید شده‌اند، لذا خواهشمند است ضمن طرح این موارد، این عزیزان مشمول عنایت و شمول عنوان شهید مدافع سلامت قرار گیرند.

2- حقوق جاری شهدای مدافع عرصه سلامت بلافاصله پس از شهادت قطع می‌شود و تا زمان رسیدگی به پرونده‌های این عزیزان، خانواده آنها در شرایط سخت و عسر و حرج قرار گرفته و از حقوق قانونی محروم هستند. لذا خواهشمند است دستور فرمایید تا زمان رسیدگی به پرونده در کمیسیون مربوطه حقوق ایشان تأمین شده و رسیدگی لازم انجام شود.

3- ایجاد گروه‌ها و تیم‌های بازدید و رسیدگی مشترک وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی به خانواده معزز شهدای سلامت در قالب «گروه تعاون» برای بررسی کمبودهای مادی و معنوی خانواده این عزیزان و تسکین آلام آنها (همچون دوران دفاع مقدس) اقدام شایسته‌ای است که در صورت موافقت جنابعالی می‌تواند هماهنگی‌های لازم توسط سازمان نظام پزشکی انجام شود.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: