کد خبر: ۲۷۱۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۳۰ دی ۱۳۹۹ - 2021January 19
کارشناسان سلامت تایید کردند که سویه جهش یافته کروناویروس در آفریقای جنوبی از قابلیت سرایت بیشتری برخوردار است.

شفاآنلاین>سلامت> کارشناسان سلامت تایید کردند که سویه جهش یافته کروناویروس در آفریقای جنوبی از قابلیت سرایت بیشتری برخوردار است.

به گزارش شفاآنلاین: کارشناسان تایید کردند: گونه جدید کروناویروس که اولین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شد از گونه های قبلی مسری تر است اما شواهدی در مورد کشنده تر بودن آن وجود ندارد.

رئیس مشترک کمیته علمی وزارت بهداشت آفریقای جنوبی گفته است که سویه جهش یافته جدید ۵۰ درصد مسری تر است. هرچند شواهدی مبنی بر اینکه این گونه نسبت به نوع اصلی ویروس کشنده تر باشد وجود ندارد.

تاکنون بیش از ۱.۳ میلیون نفر در آفریقای جنوبی به کروناویروس آلوده شده و این کشور بیشترین تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ را در قاره آفریقا گزارش کرده و همچنین با ۳۷ هزار و ۱۰۵ مورد فوتی بیشتری آمار قربانیان را در این منطقه به خود اختصاص داده است.

وزیر بهداشت آفریقای جنوبی روز گذشته گفت: موارد ابتلا کاهش ۲۳ درصدی داشته اما طی هفته گذشته تعداد بیماران بستری شده در بیمارستان ۱۸.۳ درصد بیشتر شده است.
کارشناسان آفریقای جنوبی با کشف سویه جهش یافته کروناویروس موسوم به 510Y.V2 مقامات این کشور را به اعمال محدودیتهای کرونایی بیشتر به منظور مهار رشد بیماری متقاعد ساختند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: