کد خبر: ۲۷۱۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۵ - ۲۹ دی ۱۳۹۹ - 2021January 18
یکی از اقدامات بسیار خوب موثر شورای شهر دوره پنجم، سامانه برخط پایش ساختمان‌های ناایمن در برابر حریق است

شفاآنلاین>سلامت>عضو شورای شهرتهران گفت: ٣٣ هزار ساختمان ناایمن در تهران شناسایی شده، اما تعداد این ساختمان‌ها با ۴ هزار پلاک ثبتی بیشتر از این‌ها است.

به گزارش شفاآنلاین:زهرا صدراعظم نوری عضو شورای شهر تهران با حضور در برنامه تهران ٢٠ درباره وجود ساختمان‌های ناایمن در سطح شهر تهران اظهار کرد: ٣٣ هزار ساختمان ناایمن در تهران شناسایی شده، اما مطمئنا تعداد این ساختمان‌ها با ۴ هزار پلاک ثبتی بیشتر از این‌ها است.
عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: از این ۳۳ هزار ساختمان، ۲۳ هزار و ۵۰۰ ساختمان میان‌خطر، ۶ هزار کم‌خطر، ۳هزار و ۵۰۰ پرخطر و ۱۲۰ مورد بسیار پرخطر است.


عضو شورای شهر تهران افزود: یکی از اقدامات بسیار خوب موثر شورای شهر دوره پنجم، سامانه برخط پایش ساختمان‌های ناایمن در برابر حریق است، این سامانه خوشبختانه با مصوبه شورای شهر راه‌اندازی شد و به تدریج باید اطلاعات تمامی ساختمان‌های سطح‌شهر وارد سیستم شود.

وی ادامه داد: این سامانه برخط است، اما در حین کار سوتفاهمی ایجاد شد و آن نحوه دسترسی به سامانه بود که باعث شد دستگاه‌های امنیتی و نظارتی ممنوعیتی را ایجاد کنند، اما همچنان به دنبال رفع سوتفاهم هستیم، اما سازمان آتش نشانی کار خودش را ادامه داده است.

نوری گفت: هدف از این سامانه این است که استراکچر‌های یک ساختمان مشخص باشد و آتش نشان به سرعت بتواند خدمات رسانی کند تا جان و مال مردم را نجات دهند.

وی گفت: درحال حاضر اختلاف نظر با مراکز امنیتی و نظارتی داریم که باید رفع شود و دوستان متقاعد شوند زیرا ما مشکلی نداریم.

نوری تاکید کرد: ما در همین دوره با هماهنگی با مرجع قضایی حدود ۱۰ ساحتمان بزرگ را مورد بررسی قرار دادیم و به آنها اخطار داده شد و بعد از بی‌توجهی آنها، پلمب شد؛ اگر ساختمانی به صورت ناایمن تشخیص داده می شود، وظیفه مدیریت شهری تا جایی است که بتواند اعلام اخطار کند.

وی تصریح کرد: مقرر شد برای بافت فرسوده تسهیلاتی فراهم شود، آنها از پرداخت عوارض ساخت و ساز معاف هستند که برای نوسازی ملک ترغیب شوند؛ اتفاقات خوبی در این چندسال برای بهسازی و نوسازی رخ داده اما لازم است بیش از پیش به آنها توجه کرد.

عضو شورای شهر تهران گفت: مردم تهران دیگر ظرفیت تحمل هوای ناسالم را ندارند از مسئولان تقاضای عزم راسخ برای پیگیری این موضوع را دارم.
برچسب ها: ساختمان ، نا ایمن ، پایتخت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: