کد خبر: ۲۷۱۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۲۹ دی ۱۳۹۹ - 2021January 18
کلانشهر‌ها حداقل ۶۰ هزار میلیارد تومان از دولت بابت حمل و نقل عمومی طلبکار هستند، قانون مدیریت مصرف سوخت هم هنوز اجرا نشده
شفاآنلاین>سلامت>هاشمی گفت: حمل و نقل عمومی در کلانشهر‌ها همچون کالا‌های اساسی هستند که دولتمردان باید به این بخش اهمیت ویژه‌ای بدهند.
به گزارش شفاآنلاین:محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در نشست هوای پاک که امروز برگزار شد، اظهار کرد: ما عمدتا باید مکمل هم عمل کنیم و با سازمان های مردم نهاد همکاری داشته باشیم، اصولا مهمترین عنصر تقسیم کار است که کار در یک ردیف قرار بگیرد، و در این ۳ سال این اتفاق رخ نداد.

وی ادامه داد: باید سازماندهی دقیق‌تری انجام می دادیم  و اگر دست به دست هم میدادیم می توانستیم موثرتر باشیم اما مسائل کشور و درگیری‌های سیاسی داخلی و خارجی مانع توسعه یافتگی شد و متاسفانه رشد جدی و مثبت نداشتیم.

هاشمی بیان کرد: توسعه یافتگی یکی از شاخه های محیط زیست است، ما باید فریاد بزنیم که چرا بودجه های معمول در حمل و نقل عمومی پرداخت نمی شود؟ و حتی لازم است شکایت کنیم. زیرا در کلانشهرها حمل و نقل عمومی همچون کالاهای اساسی هستند، دولتمردان باید به این بخش اهمیت ویژه ای بدهند.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: کلانشهر‌ها حداقل ۶۰ هزار میلیارد تومان از دولت بابت حمل و نقل عمومی طلبکار هستند، قانون مدیریت مصرف سوخت هم هنوز اجرا نشده و در کل مصوباتی که دولت برای حمل و نقل عمومی ارائه می‌دهد به ثمر نمی‌رسد. برای مثال خرید ۱۹ هزار اتوبوس که نزدیک به ۴ سال است که خاک خورده است.

وی افزود: مصوبه خرید ۲ هزار واگن مترو در کلانشهر‌ها هنوز اجرایی نشده و این نشان می‌دهد که دولت دچار ضعف مفرط است، اکثر قوانین و مصوبات محیط زیست هم از این نوع است، ما نباید اتوبوس دیزلی در تهران وارد کنیم و لازم است که از اتوبوس برقی در شهر استفاده کنیم.

هاشمی بان کرد: ما ۴۳ شهر در اطراف تهران ایجاد کردیم که مردم در آنجا ساکن شوند، اما باید سرمایه گذاری کلان هم داشته باشیم که دولت ها این بودجه ها را پرداخت نمی کنند. در نتیجه باید دست به دست هم دهیم و به دادگاه ها هم در صورت نیاز شکایت کنیم .
برچسب ها: اتوبوس ، تهران ، کلانشهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: