کد خبر: ۲۷۱۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۲۹ دی ۱۳۹۹ - 2021January 18
نگاهی به سابقه کوبا در عرصه پزشکی و تولید واکسن طی ۶۰ سال اخیر، نکات قابل تأملی دارد که پاسخ اکثر این سوالات و تردید‌ها را می‌دهد.
شفاآنلاین>سلامت>بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، از سال ۲۰۱۰ به این سو، دست‌کم ۴۰ هزار دانش‌آموخته رشته‌های گوناگون علوم پزشکی کوبا، در بیش از ۶۸ کشور جهان به ارائه خدمات پرداختند و فقط در سال ۲۰۰۴ (۱۳۸۳ خورشیدی)، دو میلیون نفر از مردم ۳۴ کشور قاره آمریکا، از خدمات پزشکی و برون‌مرزی کوبا استفاده کردند. این رویکرد، ارزآوری خوبی هم برای دولت کوبا داشته‌است.
یه گزارش شفاآنلاین:اعلام خبر همکاری ایران با کوبا برای تولید واکسن کووید – ۱۹ همان‌طور که پیش بینی می‌شد، برخی سوال‌ها را پیش کشید و البته در این میان، سر و صدای رسانه‌های غربی و ماهواره‌ای هم برای پیش بردن اهدافشان بلند شد. اما نگاهی به سابقه کوبا در عرصه پزشکی و تولید واکسن طی ۶۰ سال اخیر، نکات قابل تأملی دارد که پاسخ اکثر این سوالات و تردید‌ها را می‌دهد.

 گویا منتقدان، عامدانه فراموش کرده‌اند که این، نخستین همکاری ایران و کوبا در زمینه تولید دارو و واکسن نیست؛ چند روز قبل، علیرضا بیگلری، رئیس انستیتو پاستور ایران که سازمان متبوعش، قرارداد همکاری با شرکت کوبایی «فاینلی» را برای تولید واکسن امضا کرده‌است، در گفت‌وگویی با ایرنا، برخی از همکاری‌های گذشته با کوبایی‌ها را در این زمینه یادآوری کرد.
برچسب ها: کوبا ، واکسن ، کرونا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: