کد خبر: ۲۷۱۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۰ - ۲۹ دی ۱۳۹۹ - 2021January 18
وزیر آموزش و پرورش:
محسن حاجی میرزایی بابیان اینکه امسال در شرایط ویژه‌ای قرار داریم و پیشینه و تجربیات آموزشی گذشته در شرایط جدید کاربردی ندارند، اظهار کرد: در سال تحصیلی جاری، مدیران باید تلاش کنند با ارائه خلاقیت و نوآوری‌ها، فرآیند آموزش را به‌خوبی مدیریت کنند.
شفاآنلاین>اجتماعی> وزیر آموزش‌وپرورش در دیدار مدیران و روسای آموزش‌وپرورش شهرستان‌ها و مناطق استان تهران گفت: فعالیت معلمان و مدارس در دوران کرونا بسیار بیشتر و پیچیده‌تر شده است وقدردان تلاش‌های معلمان هستیم.

به گزارش شفاآنلاین:صبح امروز محسن حاجی میرزایی در بازدید از اداره کل آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران و دیدار با مدیران و روسای این اداره و مناطق بیست‌گانه، اظهار کرد: هدف از این دیدار، هم‌فکری و هم‌افزایی برای رفع نگرانی و دغدغه‌های موجود و حصول راه‌حل است.

وی بابیان اینکه امسال در شرایط ویژه‌ای قرار داریم و پیشینه و تجربیات آموزشی گذشته در شرایط جدید کاربردی ندارند، اظهار کرد: در سال تحصیلی جاری، مدیران باید تلاش کنند با ارائه خلاقیت و نوآوری‌ها، فرآیند آموزش را به‌خوبی مدیریت کنند.

عضو کابینه تدبیر و امید بابیان اینکه کار کردن در این شرایط به خلاقیت نیاز دارد، اظهار کرد: شرایط فعلی آموزشی، عرصه‌ای جدید و فرصت ارزشمندی است که نباید به سهولت از کنار آن بگذریم.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی نه‌تنها کار مدارس کم نشده، بلکه چند برابر شده است و حجم وسیعی از کارهای پیچیده وجود دارد بنابراین هیچ‌یک از فعالیت‌های آموزش‌وپرورش تعطیل نیست و همه فعالیت‌ها مانند دوران قبل از کرونا انجام می‌شود. ممکن است برخی ساده انگارانه به دلیل اینکه دانش آموزان به مدرسه نمی‌روند، بگویند پس مدرسه‌ها تعطیل هستند و فرهنگیان کاری انجام نمی‌دهند درحالی‌که فعالیت‌ها نسبت به دوران قبل از کرونا بسیار بیشتر و پیچیده‌تر شده است و قدردان تلاش‌های معلمان هستیم.

حاجی میرزایی آموزش‌وپرورش را عرصه افزایش ظرفیت‌ها دانست و افزود: تمرکز همه مسئولان آموزش‌وپرورش برخورداری همه دانش آموزان از آموزش‌های باکیفیت است و اصل اطمینان از تحقق این موضوع است.

وزیر آموزش‌وپرورش افزود: شبکه شاد و سایر موارد مشابه هدف نیستند بلکه ابزار آموزشی هستند بنابراین مدیران باید دائماً بر روند آموزشی نظارت داشته باشند و شرایط سخت آموزشی را همواره به معلمان یادآوری کنند.

وی بابیان اینکه در شرایط فعلی ارائه آموزش‌ها از روش‌های متنوعی ازجمله استفاده از شبکه شاد امکان‌پذیر شده است، گفت: از همه فرآیندها نمونه‌گیری کنید تا ارزیابی صحیحی از فعالیت‌ها داشته باشید.

عضو کابینه تدبیر و امید بر نظارت مدیران بر فعالیت زیرمجموعه‌ها تأکید و عنوان کرد: به مدیران ادارات مناطق و شورای مدرسه تفویض اختیار کردیم تا آموزش‌ها را با توجه به شرایط بومی خود پیش ببرند و تأکید دارم در این مسیر نباید ارتباط دانش آموزان با مدرسه قطع نشود.

وی با تأکید بر اینکه مدرسه باید فعال باشد و کادر اجرایی در مدرسه حضورداشته باشند، اظهار کرد: حجم وسیعی از فعالیت‌های تجربه نشده پیش روی مدیران قرار دارد که مسئولیت اجرای این فعالیت‌ها با مدیران است.

وی بر لزوم داشتن ارتباط قوی با خانواده‌ها تأکید و عنوان کرد: مدیران برای ارتباط با خانواده‌ها تنها به کانال‌های مجازی اکتفا نکنند بلکه باید خانواده‌ها را با فرآیند آموزشی همراه کنند، همچنین انجمن‌های اولیا و مربیان نیز باید شرایط ارزیابی خانواده‌ها از روند آموزشی را فراهم کنند.مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: