کد خبر: ۲۷۱۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۹ - ۲۹ دی ۱۳۹۹ - 2021January 18
صبح امروز قلب جوانی ۲۴ ساله به نام محمدعلی طلازاده که اهل شوشتر و سالها مدافع حرم بوده و تنها چند روز از عقدش می گذشت و در پی یک تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، به جوانی ۳۶ ساله پیوند زده شد.

شفاآنلاین>سلامت> رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت از نخستین عمل پیوند قلب در استان خوزستان که صبح امروز و همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در بیمارستان گلستان اهواز انجام شد، خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین: دکتر مهدی شادنوش، با اعلام‌ این خبر افزود: صبح امروز قلب جوانی ۲۴ ساله به نام محمدعلی طلازاده که اهل شوشتر و سالها مدافع حرم بوده و تنها چند روز از عقدش می گذشت و در پی یک تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، به جوانی ۳۶ ساله پیوند زده شد.

وی در ادامه گفت: پیوند قلب، کبد و دو کلیه این جوان، با سخاوت و رضایت خانواده اش و تلاش تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بر روی چند بیمار نیازمند انجام شد.
 
دکتر شادنوش تاکید کرد: با وجود شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی سختگیرانه، این پیوند با موفقیت در این مرکز درمانی انجام شده که نشان دهنده تلاش و همت تمامی پرسنل بیمارستان برای نجات جان بیماران است.
 
رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت ضمن قدردانی از اعضای تیم های پیوند، خاطرنشان کرد: پیوند کلیه ها را دکتر بحرینی و دکتر امیری، عمل پیوند قلب را دکتر شیخی و دکتر  طرفی و قلی زاده با همراهی جراح اعزامی از تهران دکتر ضرغام احمدی و عمل کبد را دکتر دستیار و دکتر جنت مکان مدیریت کرده و به سرانجام رسانده اند.
 
دکتر شادنوش گفت: در این پیوند عضو، قلب به جوانی ۳۶ ساله، دو کلیه به دو فرد ۳۶ و  ۴۲ ساله و کبد نیز به بیماری ۳۲ ساله که همگی اهل اهواز هستند، پیوند شد.
 
رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت همچنین ضمن تقدیر از حمایت ها و تلاش های رییس و هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی اهواز و واحد فراهم آوری اعضا این دانشگاه، تصریح کرد: با ادامه فعالیت در زمینه‌ انجام پیوند قلب در این مرکز، بیماران کاندیدای پیوند قلب در جنوب غرب کشور می توانند با امید بیشتری به زندگی ادامه دهند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: