کد خبر: ۲۷۱۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۲۷ دی ۱۳۹۹ - 2021January 16
سقط جنین شرعا حرام است و در هیچ حالتی جایز نیست مگر اینکه استمرار حاملگی برای حیات مادر خطرناک باشد در این صورت سقط جنین اشکالی ندارد.
شفاآنلاین>سلامت> سقط جنین شرعا حرام است و در هیچ حالتی جایز نیست مگر اینکه استمرار حاملگی برای حیات مادر خطرناک باشد در این صورت سقط جنین اشکالی ندارد.

قاعده قبل از 4 ماه و ده روز که مربوط به دمیده شدن روح در جنین تثبیت شده است ولی به خاطر نجات مادر و همچنین جنین که از تبعات مادی و اجتماعی ناشی از ناقص الخلقه بودن آن فارغ شوند و دور باشند قویا مورد تایید می‌باشد. شایان ذکر است نگهداری و بزرگ کردن طفل معلول و عقب مانده برای والدین دارای زحمت و مشقت فراوانی است و موجب عسر و حرج طبق قوانین و مقررات موجد حق می‌گردد که قانونگذاران ما در زمینه عسر و حرج تفاسیر زیادی را مطرح کرده اند.

قاعدتا دنیا آمدن چنین طفلی هم برای اجتماع و هم برای خانواده تبعات زیادی را خواهد داشت. از روح قوانین ما و نصوص صریح قانون مدنی و حتی نظریات مشورتی اداره حقوقی دادگستری می‌توان استباط کرد که تبعات منفی به دنیا آمدن چنین طفلی به مراتب بالاتر از عدم سقط جنین می‌باشد.

نظر به مراتب مسطور سقط جنین مانع ایراد و اشکال می‌باشد. هرچند از دیدگاه بنده صرفا به مجرد وجود مشکلات اقتصادی سقط جنین جایز نمی‌باشد. از این جنبه قویا رد خواهد بود که فرد بخواهد به خاطر مسائل اقتصادی سقط جنین کند.

اما از بعد آزمایشات، تشخیص پزشک متخصص و از این جهت که تایید شود به دنیا آمدن فرزند موجبات معلولیت و عدم توانایی رافراهم می‌کند سقط جنین نیاز است. این مسئله هم برای خانواده مشقت بار است و هم خود فرد معلول متحمل مشکلات زیادی است و تبعات بسیار بالایی را در همه زمینه‌ها دارد. از نظر قانونی دیه سقط جنین با مباشر می‌باشد. مباشر کسی است که فعل را انجام می‌دهد هرچند در سقط جنین رضایت والدین وجود دارد و در این صورت پدر و مادر باید دیه را پرداخت کنند. زمانی که پدر و مادر رضایت می‌دهند از پزشک سلب مسئولیت می‌شود. محمدحسین مرادی زاده / روزنامه آفتاب یزد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: