کد خبر: ۲۷۱۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۰ - ۲۵ دی ۱۳۹۹ - 2021January 14
تامین و تکمیل این بیمارستان‌ها نیازمند منابع اعتباریست که در جلسه امروز کوشیدیم با بهره‌گیری از برخی روش های بودجه‌ای، کمک‌هایی از منابع عمومی برای رفع نیازهای این بیمارستان‌ها تخصیص یابد.

شفاآنلاین>سلامت> معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: برغم تنگناهای مبتلابه مالی، تلاش مجموعه نظام و دولت، رفع مشکلات بودجه‌ای بخش بهداشت و درمان کشور است.

به گزارش شفاآنلاین: حمید پوراصغری شامگاه پنجشنبه در حاشیه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اصفهان با اشاره به ظرفیت خیّرین این استان در تامین بیمارستان‌های  منطقه افزود: تامین و تکمیل این بیمارستان‌ها نیازمند منابع اعتباریست که در جلسه امروز کوشیدیم با بهره‌گیری از برخی روش های بودجه‌ای، کمک‌هایی از منابع عمومی برای رفع نیازهای این بیمارستان‌ها تخصیص یابد.

وی اظهار داشت: همچنین در این جلسه درخواست‌هایی در باره تامین نیروی انسانی در شهرستان‌های مختلف استان مطرح شد.

 پوراصغری خاطرنشان کرد؛ امکان جذب ۵۳ هزار نیرو تا نیمه اول سال ۱۴۰۰ فراهم شده و در زمان حاضر نیز برخی آزمون‌های این افراد در حال برگزاری است و این نیروها به مرور زمان به بخش‌های مختلف بهداشت و درمان تزریق خواهد شد.

معاون سازمان برنامه و بودجه با بیان درخواست‌ فرمانداران و مدیران استان اصفهان در باره امکانات و تجهیزات درمانی گفت: تلاش می‌کنیم تا حد امکان، تجهیزات و وسایل مورد نیاز استان از محل اعتبارات بودجه عمومی، اعتبارات کرونا و همچنین هیات امنای ارزی برطرف شود.

وی همچنبن با اشاره به مشکلات بیمارستان الزهرا (س) اصفهان اظهار داشت: با توجه به شرایط این بیمارستان و وجود محدودیت‌ها و قواعد بودجه ای، باید راه حل‌های خارج از روال بودجه عمومی در این زمینه پیش‌بینی شود و با کار کارشناسی، راه حلی پیدا کرد.

پوراصغری خاطرنشان کرد: البته محدودیت‌های بودجه‌ای نافی بررسی راه‌ حل‌های ممکن برای کمک و رفع شرایط بد اینگونه مراکز درمانی نیست.

وی تاکید کرد: بطور قطع در آینده همان‌گونه که در جلسه امروز برخی راه‌حل ها برای رفع مشکلات اعتباری مطرح شد، بعضی از مسائل نیز از طریق مکاتبات و پیگیری‌ حضوری و تلفنی استاندار و رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دنبال خواهد شد.

جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، عصر پنجشنبه به ریاست عباس رضایی استاندار اصفهان با حضور حمید پوراصغری معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد.

در این جلسه برخی از اعضای ستاد مدیریت بیماری کرونای اصفهان و فرمانداران استان به بیان اقدامات صورت گرفته در مدیریت بیماری کرونا و نیازهای اعتباری، انسانی، امکاناتی و تجهیزاتی حوزه فعالیتی خود پرداختند. ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: