کد خبر: ۲۷۱۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۷ - ۲۵ دی ۱۳۹۹ - 2021January 14
کتاب عنوان شده با سرپرستی و نظارت دکتر محمدعلی امام‌هادی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه و توسط منیر سید صالحی معاون اجرایی معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه و سیامک اشرفی برزیده دانشجوی دانشگاه به نگارش درآمده است.

شفاآنلاین>سلامت> کتاب «بایدها و نبایدهای کرونا» به قلم منیر سید صالحی و سیامک اشرفی برزیده و با نظارت دکتر محمدعلی امام‌هادی توسط انتشارات دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی منتشر شد.

به گزارش شفاآنلاین: کتاب عنوان شده با سرپرستی و نظارت دکتر محمدعلی امام‌هادی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه و توسط  منیر سید صالحی معاون اجرایی معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه و سیامک اشرفی برزیده دانشجوی دانشگاه به نگارش درآمده است.

این کتاب در قالب یک هندبوک با بیش از ۲۰ دستور کاربردی درخصوص روش صحیح شست ‌وشوی و ضدعفونی دست‌ها و سطوح ، وسایل حفاظت فردی، روش ضدعفونی کردن لباس‌ها و کفش‌ها، نحوه معاشرت‌های کرونایی، چگونگی حضور ایمن در اماکن مختلف (مترو، هواپیما، اتوبوس، رستوران) تألیف و گردآوری شده‌ است.

دکتر علیرضا زالی  فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران در پیش ‌گفتار کتاب مذکور ؛ این مجموعه حاصل برخورد نزدیک کادر درمان به صورت بالینی و با توجه به مطالعات بومی و جهانی در مقابله با ویروس کرونا محسوب می شود که می تواند به عنوان مرجعی شیوا و عملگرا برای مشخص کردن شیوه برخورد با بیماری کرونا در دسترس عموم قرار ‌گیرد.

در کتاب حاضر همچنین علاوه بر تبیین نشانه‌های عمومی ابتلا و نحوه مراجعه به پزشک و مراکز درمانی درخصوص روش صحیح معدوم کردن ماسک و دستکش آلوده یک بار مصرف، روش صحیح استفاده از ماسک، دمای طبیعی بدن و درصد اشباع اکسیژن خون توضیح داده شده است.

این کتاب کاربردی که به تأیید ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلان شهر تهران رسیده است، دارای ۸۲ صفحه است و به زبانی ساده  در زمینه مقابله با ویروس کرونا برای مردم جامعه نوشته شده است که از طریق انتشارات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی قابل تهیه است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: