کد خبر: ۲۷۱۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۳ - ۲۴ دی ۱۳۹۹ - 2021January 13
لزوم تخصیص اعتبار به طرح هادی در سطح روستاها و پرداخت بدهی دهیاری‌ها بابت هزینه طرح هادی و لزوم تخصیص اعتبار لازم برای عمران و آبادانی روستاها.
 شفاآنلاین>سلامت>علی کریمی فیروزجائی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 24 دی ماه) قوه مقننه تذکرات کتبی نمایندگان به رئیس جمهور و مسئولان اجرایی کشور را به شرح ذیل قرائت کرد:

به گزارش شفاآنلاین: تذکر کمال حسین پور نماینده پیرانشهر و سردشت به وزیر نیرو : ضرورت تسریع در تأمین اعتبار لازم برای تکمیل طرح احداث سد گرده بن در شهرستان پیرانشهر 

تذکر ۳۲ نماینده به «روحانی» درباره گرانی‌های اخیر
38 نماینده به روحانی تذکر دادند
همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری از محل واگذاری اموال مازاد دولت
حاجی بابایی: همسان‌سازی حقوق‌ها از ابتدای مهرماه اجرا می‌شود
تذکر ۲۵ نماینده به «روحانی، کلانتری و رحمانی فضلی»
-تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر و میمه و برخوار به همراه 51 نفر از نمایندگان به وزیر آموزش و پرورش: ضرورت تعیین تکلیف استخدامی 5 هزار معلم قرآن.


مشاهده
- تذکر جواد نیک بین نماینده کاشمر و بردسکن و خلیل آباد، کوهسرخ به همراه 25 نفر از نمایندگان به وزیر آموزش و پرورش: توضیح علت اینکه چرا برخی مدیران آموزش و پرورش منطقه با مدیران مدارس با تأکید بر آزمون‌های حضوری نوبت اول موجب نگرانی دانش‌آموزان و خانواده آنها شده‌‌اند.

-  تذکر محمدحسن آصفری نماینده اراک و کمیجان و خنداب به همراه 22 نفر از نمایندگان به وزیر کشور: لزوم توجه و برنامه‌ریزی برای پاسخگویی تعدادی از کارمندان ادارات، سازمان‌ها و دانشگاه‌ها در ایام تعطیلی به دلیل کرونا.

همچنین تذکر به همراه 50 نفر از نمایندگان به وزیر کار: لزوم توجه به مسئله اجرایی شدن قانون الزام جذب نیروی لازم در وزارتخانه‌ها و در نظر گرفتن حداقل 3 درصد از معلولین.

- تذکر عباس مقتدایی نماینده اصفهان به وزیر بهداشت و درمان: ضرورت رسیدگی به کمبود نوار تست قندخون. همچنین تذکر به وزیر جهاد کشاورزی: لزوم توجه جدی مشکلات و معضلات شهرستان اصفهان در حوزه منابع طبیعی، آبخیزداری و آبخوان‌داری.

– تذکر علیرضا زندیان نماینده بیجار به وزرای اقتصاد، کار و جهاد کشاورزی: لزوم راه‌اندازی مجدد کشتارگاه صنعتی طیور بیجار.

- تذکرمجتبی بخشی پور نماینده اسلام آباد غرب به همراه 45 نفر از نمایندگان به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: لزوم رفع مشکل عدم دسترسی به اینترنت و مشکلات شبکه شاد به خصوص در روستاها و مناطق محروم.

- تذکر یعقوب رضازاده نماینده سلماس به وزیر کشور: لزوم تسریع در پرداخت خسارت به باغداران خسارت دیده از بلایای آسمانی همچون سیل.

- تذکر صدیف بدری نماینده اردبیل و نمین و نیر و سرعین به وزیر کشور: لزوم کمک به رانندگان و اتوبوسرانان شاغل در بخش خصوصی و حمل و نقل شهرها در شرایط کرونا.

- تذکرحسین نوش آبادی نماینده ورامین ، پیشوا و قرچک به وزیر ورزش و جوانان: لزوم رفع موانع ساخت استادیوم ورزشی شهرستان قرچک و توجه به کمبود امکانات ورزشی در شهرستان‌های ورامین و پیشوا.

- تذکر محمدرضا صباغیان بافقی نماینده مردم مهریز، بافق، ابرکوه و خاتم به رئیس جمهور؛ چرا علیرغم تاکید قانون برنامه توسعه ششم ماده 70 مبنی بر تامین منابع مالی پایدار برای بخش سلامت و توسعه کمی و کیفی بیمه سلامت این امر به صورت کامل در بودجه های سنواتی اجرایی نمی شود و مبالغ تخصیصی به صورت کامل پرداخت نمی شود.

- تذکر محسن فتحی نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران به وزیر آموزش و پرورش؛ در خصوص ضرورت توجه ویژه به حقوق و جایگاه دکترمعلمان به عنوان نیروهای توانمند و متخصص در وزارت آموزش و پرورش، همچنین تذکر فتحی به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه ضرورت رعایت عدالت و اجتناب از تبعیض در اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و بازنشستگان سایر صندوق ها.

- تذکر مصطفی نخعی نماینده مردم نهبندان و سربیشه به همراه 37 نفر از نمایندگان به وزیر صنعت، معدن و تجارت؛ ضرورت تسریع در افزایش سهمیه های آرد توزیعی خانوارها و نظارت مناسب بر توزیع سهمیه های موجود.

- تذکر عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان به رئیس جمهور و وزرای آموزش و پرورش، تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ ضرورت پیگیری در خصوص انتقال مهدکودک ها به وزارت آموزش و پرورش.

- تذکر علیرضا ورناصری قندعلی نماینده مردم مسجدسلیمان به همراه 27 نفر از نمایندگان به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ ضرورت برخورد قضایی با هتاکان اقوام ایرانی-اسلامی.

- تذکر عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان به همراه 2 نفر از نمایندگان به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ لزوم نظارت بر عملکرد برخی مدیران.

- تذکر جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد به همراه 32 نفر از نمایندگان به رئیس جمهور و وزیر اقتصاد و امور دارایی؛ ضرورت رفع تبعیض خدمات رسانی به روشندلان در ادارات و بانک های کشور.

- تذکر یعقوب رضازاده نماینده مردم سلماس به وزیر نیرو؛ ضرورت نصب دریچه های بتنی در سد دریک به منظور افزایش ذخیره آب سد دریک، همچنین تذکر این نماینده به همراه جلال محمودزاده به وزیر نیرو؛ لزوم تخصیص آب رودخانه زلاچای به روستاهای پایین دست حقآبه دار و لزوم کاهش سهمیه آب انتقالی به دریاچه ارومیه.

- تذکر حسین میرزایی نماینده مردم اصفهان به همراه 24 نفر از نمایندگان به رئیس جمهور در خصوص لزوم جلوگیری از اجرای سند 2030 در قالب بودجه 1400.

- تذکر محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد به همراه 28 نفر از نمایندگان به رئیس جمهور در خصوص ضرورت تسریع در ابلاغ تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و خدماتی حوزه بهداشت و درمان به سازمان اداری استخدامی، همچنین تذکر جوکار به همراه 4 نفر از نمایندگان به رئیس جمهور؛ ضرورت اجرای کامل مصوبه 1398 برای کارکنان سازمان زندان های کشور.

- تذکر عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ لزوم بررسی درخواست دفاتر پیشخوان برای تشکیل نظام صنفی دفاتر پیشخوان دولت، همچنین تذکر این نماینده به رئیس جمهور، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزیر علوم و تحقیقات؛ ضرورت هم افزایی و مشارکت علمی- پژوهشی با حوزه های علمیه.

- تذکر یعقوب رضازاده نماینده سلماس به وزیر کشور: لزوم تخصیص اعتبار به طرح هادی در سطح روستاها و پرداخت بدهی دهیاری‌ها بابت هزینه طرح هادی و لزوم تخصیص اعتبار لازم برای عمران و آبادانی روستاها. همچنین تذکر به همراه 37 نفر از نمایندگان به وزیر تعاون: لزوم توجه به جامعه معلولان از نظر حقوق و بسته‌های حمایتی و معیشتی و رسیدگی به نبود ساختمان مجتمع فرهنگی برای این افراد.

- تذکر حسین محمدصالحی دارانی نماینده فریدن و چادگان، فریدونشهر، بوئین و میاندشت به همراه 31 نفر از نمایندگان به رئیس جمهور: لزوم اصلاحی ماده 109 قانون مدیریت خدمات کشوری و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان.

- تذکر سیدمجتبی محفوظی نماینده آبادان به وزیر نیرو: لزوم رسیدگی به مرگ تدریجی رودخانه ملی بهمن‌شیر.

- تذکر محمد خدابخشی نماینده مردم الیگودرز به همراه 5 نفر از نمایندگان به رئیس جمهور؛ لزوم ارائه پاسخ روشن، شفاف و اتخاذ تدابیر مناسب در خصوص ضعف عملکرد دولت در استان لرستان در مقایسه با سایر استان ها و رتبه اول استان در شاخص های مختلف توسعه.

- تذکر سید محمدرضا میرتاج الدینی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو به همراه 40 نفر از نمایندگان به رئیس جمهور؛ لزوم اصلاح بخشنامه های بانک مرکزی جهت ترخیص کالاهای انباشته شده در گمرک.

- تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم برخوار، شاهین شهر و میمه به همراه 33 نفر از نمایندگان به رئیس جمهور؛ ضرورت اجرای تبصره یک ماده 16 قانون هوای پاک توسط کلیه دستگاه های اجرایی کشور و مجازات متخلفات از این قانون، همچنین تذکر دیگر این نماینده به همراه 43 نفر دیگر از نمایندگان به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص ضرورت تسریع در تکمیل قانون تعیین تکلیف استخدام معلمان حق التدریس و سازمان آموزش فنی و حرفه ای از رسمی به پیمانی مصوب 91.05.08 مجلس شورای اسلامی، همچنین تذکر دیگر این نماینده به همراه 38 نفر از نمایندگان به وزیر بهداشت؛ در خصوص ضرورت اجرای بند ی و ک تبصره 6 قانون بودجه سال 1398 در خصوص استفاده شاغلان مشاغل پزشکی از پایانه های فروشگاهی و کسر 5 درصد از حق الزحمه پزشکان به عنوان علی الحساب مالیات توسط کلیه مراکز درمانی. همچنین تذکر دیگر این نماینده به همراه 35 نفر از نمایندگان به وزیر نفت؛ لزوم جلوگیری از هرگونه رانت احتمالی و انحصارطلبی در شرکت پالایش پخش فرآورده های نفتی ایران، تذکر دیگر این نماینده به همراه 40 نفر از نمایندگان به رئیس جمهور؛ ضرورت تسهیل در روند نوسازی ناوگان فرسوده و رفع موانع آن.

- تذکر کمال حسین پور نماینده مردم پیرانشهر و سردشت به وزیر بهداشت و درمان؛ ضرورت تسریع در روند تکمیل و بهره برداری از پروژه ساختمان بیمارستان 64 تختخوابی بیمارستان پیرانشهر.

- تذکر شهباز حسن پور بیگلری نماینده مردم سیرجان به وزیر صنعت؛ لزوم اعزام هیات کارشناسی جهت بررسی دلایل عدم پرداخت 170 میلیارد ریال از محل حق انتفاع موضوع قانون بودجه سال 1392 توسط شرکت گل گهر سیرجان، وی همچنین در 

- تذکر علیرضا زندیان نماینده مردم بیجار به وزیر کشور؛ لزوم افزایش حقوق و دستمزد نیروهای قراردادی شهرداری های کشور.

- تذکر محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور به وزیر ورزش و جوانان؛ ضرورت بازنگری در برنامه ریزی سازمان لیگ فوتبال در خصوص ساعات برگزاری مسابقات لیگ برتر و رفع همزمانی پخش زنده تیم های شهرستانی با تیم های استقلال و پرسپولیس در شبکه های استانی و سراسری.

- تذکر حسین حق وردی نماینده قدس و ملارد به همراه 33 نفر از نمایندگان مجلس به وزیر امور خارجه؛ لزوم احضار سفیر آلمان و ابلاغ اعتراض شدید برای حمایت وزیر خارجه آلمان از جنایت تروریستی شهادت محسن فخری زاده.

- تذکر عباس مقتدایی نماینده اصفهان به رئیس جمهور و وزیر بهداشت و درمان: ضرورت کنترل هزینه و تأمین دارو مورد نیاز کودکان مبتلا به بیماری CF. همچنین تذکر به وزیر صنعت، معدن و تجارت: ضرورت تأمین پارچه مورد نیاز تولیدکنندگان مبلمان و جلوگیری از انحصار. - تذکر جواد نیک بین نماینده کاشمر و بردسکن و خلیل آباد، کوهسرخ به همراه 30 نفر از نمایندگان به رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی و بانک مرکزی: انتقال بذر از گروه کالایی یک به دو و حذف ارز 4200 تومانی مولد تولید و ادامه تخصیص ارز 4200 تومانی به نهاده‌های دامی یا محصول نهایی چیست؟. همچنین تذکر به همراه 47 نفر از نمایندگان به رئیس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت: ضرروت تسریع در حمایت از صنعت پوشاک کشور و اقدام عاجل در رفع موانع تولید و جلوگیری از قاچاق روزافزون.

- تذکر علی اکبر علیزاده برمی نماینده دامغان به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: لزوم تسریع در صدور مجوز بیمارستان رضائیه دامغان.

- تذکر پرویز اوسطی نماینده قروه و دهگلان به وزیر راه و شهرسازی: ضرورت تسریع در رسیدگی به وضعیت برخی از محورها و راه‌های شهرستان‌های قروه و دهگلان بعد از بارندگی‌های پاییزه. همچنین تذکر به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: لزوم تسریع در ایجاد زیرساخت‌ها و نصب تجهیزات لازم پوشش‌دهی مناسب موبایل و اینترنت در برخی از مناطق صعب‌العبور در روستاهای قروه و دهگلان.
تسنیم

 
برچسب ها: تذکر ، روحانی ، همسان سازی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: