کد خبر: ۲۷۱۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۲۴ دی ۱۳۹۹ - 2021January 13
در برخی از استان‌ها به علت بالا بودن شمار بیماران تالاسمی نیاز به فرآورده های خونی بیشتر از دیگر نقاط کشور است
شفاآنلاین>سلامت>مسوول واحد جذب اداره‌کل انتقال خون استان همدان گفت: یک محموله شامل ۲۸۳ واحد خونی با توجه به نیاز فوری مراکز درمانی استان گیلان، از همدان به این استان ارسال شد.
به گزارش شفاآنلاین:«فاطمه یادگاری» اظهار داشت: استان همدان تامین کننده نیاز خونی تهران است اما در مواقع ضروریری، محوله هایی برای دیگر استان های کشور از جمله سیستان و بلوچستان ، گیلان و به صورت محدود برای کرمانشاه و سنندج نیز ارسال کرده است.

وی افزود: در برخی از استان‌ها به علت بالا بودن شمار بیماران تالاسمی نیاز به فرآورده های خونی بیشتر از دیگر نقاط کشور است که در صورت مواجهه با کمبود، واحدهای خونی موردنیاز به استان مورد نظر ارسال می شود.

مسوول واحد جذب اداره‌کل انتقال خون استان همدان گفت: وضعیت استان به لحاظ میزان ذخایر خونی مطلوب است که برهمین اساس و با توجه به استقال خوب شهروندان همدانی برای اهدای خون، میزان انتشار فراخوان برای دریافت خون در استان را کاهش داده ایم.

یادگاری افزود: روزانه ۱۵۰ نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان همدان مراجعه می کنند و درحال حاضر استان هیچ کمبودی در زمینه ذخایر انواع واحدهای خونی ندارد.

وی با بیان اینکه مردم استان همدان ۲۱ هزار و ۸۷۴ واحد خونی در هشت ماه نخست امسال اهدا کرده اند، افزود:  ۱۳ هزار و ۷۵۰ واحد خونی مربوط به اهداکنندگان مستمر و یک هزار و ۸۱۷ واحد نیز اهدای کنندگان بار اولی هستند.
برچسب ها: واحد ، همدان ، بیماران ، تالاسمی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: