کد خبر: ۲۷۱۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۹ - ۲۳ دی ۱۳۹۹ - 2021January 12
احمد نادری اظهار داشت: متاسفانه تاکنون هیچ گونه گزارش عملکرد شفافی از سوی سازمان سنجش به نهادهای نظارتی از جمله مجلس ارائه نشده و روز به روز بر ایرادات و ابهامات عملکرد این سازمان افزوده می‌شود نمایندگان مجلس بر اساس وظیفه نظارتی خود به دنبال تحقیق و تفحص از سازمان سنجش هستند.
شفاآنلاین>اجتماعی>عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تقاضای تحقیق و تفحص از سازمان سنجش با بیش از 50 امضای نمایندگان خبر داد و گفت: عدم برگزاری کنکور نظام قدیم در 1400 و تعارض منافع بخشی از محورهای این تحقیق و تفحص است.

به گزارش شفاآنلاین:احمد نادری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تقاضای تحقیق و تفحص از سازمان سنجش با بیش از 50 امضای نمایندگان کلید خورده است درباره علت آن اظهار داشت: متاسفانه تاکنون هیچ گونه گزارش عملکرد شفافی از سوی سازمان سنجش به نهادهای نظارتی از جمله مجلس ارائه نشده و روز به روز بر ایرادات و ابهامات عملکرد این سازمان افزوده می‌شود نمایندگان مجلس بر اساس وظیفه نظارتی خود به دنبال تحقیق و تفحص از سازمان سنجش هستند.

وی افزود: تعدادی زیادی از مردم در دیدار با نمایندگان مجلس و بویژه اعضای کمیسیون آموزش نسبت به عملکرد سازمان سنجش اعلام نارضایتی کرده اند ضمن اینکه عدم شفافیت وزارت علوم و سازمان سنجش در موضوعات گوناگون و وصول گزارشات مردمی موجب کلید خوردن این طرح شده است که بنا داریم درباره عملکرد سازمان سنجش آموزش دربازه زمانی 1391 تا 1399 تحقیق و تفحص کنیم.

عضو کمیسیون آموزش مجلس درباره محورهای این طرح تحقیق و تفحص تصریح کرد: این تحقیق و تفحص با 5 محور اصلی کلید خورده که علاوه بر مباحث اداری و مالی (معاونت‌ها، دفاتر و مدیریت‌های مختلف) سازمان سنجش، محورهایی در حوزه تخصصی آزمون و سنجش نیز در آن قید شده است.

این نماینده تهران در مجلس همچنین خاطرنشان کرد: تمرد وزیر علوم از برگزاری کنکور نظام قدیم در سال 1400 یکی دیگر از دلایلی است که نمایندگان را معطوف به استفاده از ابزار نظارتی‌شان یعنی تحقیق و تفحص برد.

وی گفت: موضوع تعارض منافع و ورود «شرکت تعاونی سازمان سنجش» به آزمون‌های آزمایشی بخشی از تخلفات و ابهاماتی است که باید در این باره تحقیق شودزیرا این مسئله کاملا بر خلاف قانون است و باید مشخص شود در برگزاری چنین آزمون‌هایی چه افرادی به لحاظ مالی منتفع می‌شوند و بنا داریم با مافیای کنکور مقابله کنیم تا مردم در جریان تخلفات احتمالی و پنهان در سایه این سازمان قرار گیرند.فارس

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: